Stranddag och skorpion...

Hej igen!

Nu har vi lite internettid igen:) Vi är precis hemkomna från Saladen och har ätit på ännu en mycket god restaurang...även denna ligger uppålad vid strandkanten, riktigt mysigt. Ikväll åt F kött och jag tog Hot Pan Chicken, mums i magen. Efterrätten blev en god pannkaka innan mopedtaxin hem.
Saladen är riktigt mysigt och vårt hotell ligger på "behörigt" avstånd och det tar ca 15min att promenera in (om man orkar) kan ju inte säga att Vi rör på "dö-köttet" allt för flitigt:)
I kväll gick Vi i allafall in (2:a gången:)) och tog en annan väg, usch och fy, för först spang en halvstor f ö r s k r ä c k l i g RÅTTA över vägen precis framför oss...som tur kollade jag åt ett annat håll annars hade jag nog sprungit hela vägen in:) Inte nog med detta...lite längre fram ligger en liten skorpion på vägen, vilket Vi aldrig har sett förrut. Blev snabba fötter resten av vägen in och den vägen går jag aldrig mer.

Idag har det annars varit B-klubben för Morvel som är så duktig med sin medicin...svullnaden har blivit mindre och i morgon hoppas Vi att det går att bada utan bandage.
Undra om det inte har varit den varmaste dagen idag, sen vi anlände. Knappt ett moln på himlen och en gassande sol...ja, Vi ser ut därefter, men så skönt det är...helt underbart och Vi NJUTER av sol, bad och bara slappa dagar. Lill-morven sa när Vi badade; " mamma å pappa, är inte detta härligt"?! och Vi svarade i kör; Jo, det bästa på hela året:) Framför allt tror jag Agnes tycker det är skönt med pappa F som inte jobbar, vilket hon tycker att han jämt gör hemma...men som jag säger; det är det värt när man kan få åka på såna här härliga semestrar:)

Ska lägga in lite bilder från dagen och bildbevis på skorpionen:)

Kramar från oss!

Kommentarer

  1. Råttan är inga problem, men en skorpion!!! Jag ryser i hela kroppen.
    I dag såg jag tofsvipor, men vinden är kall och minusgrader på natten. Det vill inte riktigt bli vår.
    Skönt att morven blir bättre i handleden.
    kram H

    SvaraRadera
  2. Råttan var värst...tänk nu på min rått-fobi:)
    Jag hoppas att Lill-morven ska kunna bada "ordentligt" i morgon.

    Kram Y

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...