Roligt...

Hej Lördag!

Idag har Vi nått en riktig fullträff...mamsen, du kan hoppa över denna läsning som följer☺

Startade med att simma en sväng alla 3 (läs;F var i poolen, men så mycket mer än så bidde det inte) jag var nog (som vanligt☺) den mest ihärdiga och simmade i dryga halvtimmen.
Frukost nere i restaurangen med yoghurt, müsli och färsk frukt samt äggröra på mörkt bröd, mums vad gott och mätt till tusen.

Tog sedan moppen för ännu en dag på favvo-stranden och F's 2 h massage...och nu mina vänner börjar det roliga, tralalalalala
För att börja i rätt ända så ska det tilläggas att vägen ner till ingenstans är väldigt backig och som mest med 19 % lutning. Nästan framme så påpekar jag vid ett flertal tillfällen att det knäpper från och till i bakdäcket. Einstein Agnes längst fram sa att det är bara vattenflaskorna som låter, hahaha
Men, som sagt, nåt missljud hörde halvt hörselskadade Ylva...
Fram kom vi och hade som vanligt en supermysig vistelse på vårt hak☺...och

Nuuuuu kommer det riktigt ROLIGA - satte oss på moppen för hemfärd (har nu kört över 50 mil) så märkte VI alla ganska omgående att nåt är galet med bakdäcket. Jag klev av och ser att däcket är mer eller mindre helt vint och vid närmare inspektion så ser vi att ekrarna har börjat gå av - herregud helt livsfarligt! Och där står vi mitt ute i ingenstans bland apor både högt och lågt - inget favvo-ställe för mig och Morvel kan jag lugnt säga. Hinner inte gå speciellt länge innan apor börjar närma sig och sitter på vägräcket - jag tycker att en stoooor äcklig apj**el gapar precis när vi går förbi, men F säger att herr apa bara gäspa lite...tänderna var väl ingen hit direkt☺. Jag behöver väl knappt nämna att jag och lilla tjoooade rejält - var ett gäng apor vi passerade.
Frågan var nu om vi skulle behöva gå hela 2 mil till moppe - uthyraren???
Som tur var, så slapp vi detta och en bil körde oss till verkstaden, tur för oss☺

Så nu har fått en ny moppe och vem vet, imorgon gör vi nog ett nytt försök med förhoppning om hela ekrar...jag tänkte ta ett kort på mr.Monkey, men var alldeles för mycket "sket i byx" så tyvärr inget bildbevis.

Kram från oss!

Kommentarer

  1. Hej!
    Vilka äventyr ni är med om, låter verkligen spännande. Hoppas Du får ett foto på Ap-hannen imorgon, verkar ju vara en riktig snygging. Här är det lite snö och regn, riktigt skitväder. Idag ska tomtarna packas ner och julgranen ut, nu ser vi fram mot ljusare tider.
    Kram Annbrith, Roland och inte minst Cisco.

    SvaraRadera
  2. Ja, vi har ju några dagar kvar och försöka fota den gullig(e) hannen☺...jag gillar bäst när de håller sig på behörigt avstånd😉. Ja, läste om skit vädret och det är inget man längtar efter direkt. Det enda positiva är blåsten är☺. Kram till Er alla 3!

    SvaraRadera
  3. Ja nu är det nog orkanbyar ute. Det tjuter i huset och dånar. Det ska tydligen avta under sennatten. Hoppas att inte strömmen går för jag ska snart laga mat, det har gjort några blinkningar. Jag har idag varit på auktion i stan och inhandlat lite småsaker, som just diskas i maskin. Pappsen har varit i Skara och jagat var genomblöt när han kom hem, det började i morse som snö och har nu gått över till regn. Fy vilket väder det är. Kram från ASD

    SvaraRadera
  4. Usch och fy vilket väder...vaknade i natt och hade 7 sms från vindkrafts tjosan och vårt är fortfarande inte igång. Kan just bara tänka mig vilken förödelse med nedfallna träd och strömlöst. I Hasslösa hade de mätt upp vindstyrkor på drygt 40 m/s och det måste väl ändå vara rekord eller?
    Imorse sprang jag in till Saladan och gick en bit tillbaka innan F & A kom och hämtade mig på moppen. Frukosten är spisad, "helthy breakfest" med yoghurt, granola och färsk frukt. Grovt bröd och ett ägg, mums vad gott det var☺. Idag kör vi en pool-dag och lilla leker och badar med Anton. De har dille på att spela kort för tillfället☺. Vi var ute och åt tillsammans nere vid stranden igår kväll. Man blir nästan bortskämd av hur gott Vi har det - samtidigt som det ska bli gott att komma hem till vardagen också...framförallt till Loose-man ♡. Men visst känns det liiiiite vemodigt att lämna härliga Lanta. Du får gärna gå och ta en "titt" hemma och kolla friggeboden, poolen och bakom huset. Kram från oss!

    SvaraRadera
  5. Har inte hunnit det än, som du ser har internetet kommit igång nu. Har bakat en drömtårta tills eftermiddagens begivenheter med Gun, Folke och Backaborna men först ska vi äta "aftavard" med smörgås och lite olika pålägg vid fyra tiden. Nu snöar det så fint och det är vindstilla efter nattens orkan, pappsen är i skogen och tittar till det. Det är säkerligen många nedfallna träd som de får ta hand om, tråkigt. Det gick inte att åka ner L-G,s väg till mösen för alla träd som hade falt ner. Silleberg som var nämnt i Lidköpingsnytt kan vara vid Kronqvists där det finns en elstation och det heter också Silleberg där som kartbeteckning. Kram ASD

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...