Sol och flygande projektil samt vårsimiaden...

Hej igen!

Alltså vilken skiddag - 7 h med foten i skruvstäd säger ändå en del och sol samt ett par minusgrader, ja då blir skidåkningen optimal☺
Vi har verkligen nyttjat dagen och varit i backen från 09.00 - 16.00, helt underbart. Blev ett stopp på Charlie's vid innan lillas skidskola - varm choklad, jäger, öl, morotskaka, chokladboll samt kisspaus.

För att utveckla "dagens projektil" som naturligtvis var jag...vi startade imorse med att åka bort till ostbackarna och där i självaste ostbacken (en snäll och flack grön backe) drog jag på liiiiite och ser en liten pygme med föräldrar lite längre fram - tänker att jag drar ut på vänster sidan för inte behöva bromsa farten och naturligtvis tänker karln det samma, grrrrr. Prejar ut och kör på mig rätt i sidan och jag far bokstavligen som en projektil mellan 5-10 meter och som tur var så löste sig skidorna direkt. Phu, vad jag blev rädd och trodde ett tag att armen (som jag brutit * 2) var illa ute, men det verkar ha gått bra, dock två mörbultade fingrar. Men fasen vad skakig jag vart efteråt😨

Agnes har fått en förfrågan och inbjudan om att vara med i Vårsimiaden för 10-13 åringar i mitten av april☺. Wow, vad häftigt och spännande! Största tävlingen för Morvborv och kan jämställas liknande SM för de yngre simmarna. Nu kommer naturligtvis konkurrenterna vara ouppnåeliga eftersom de är äldre, men ett mål kan vara att förbättra tiderna och vilken erfarenhet. Nu jälar måste Vi träna så benen värker...Agnes mål är att vinna OS☺

Nu har Vi (läs Y & F) ätit varsin pizza och lilla har ätit rester från gårdagen (självvalt, eftersom hon inte gillar pizza). Kaffe på maten med doppade ballerina, mums.
När jag var och hämtade pizzorna så var lilla inne på ICA för att köpa påskpresent till oss☺...vårt svar på hennes fråga vad Vi önskade oss i påskpresent var;"en snäll Morvel och Vi är mer än nöjda"

Kram från oss♡

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...