Bullmamman har g j o r t det igen...

Godkväll Tisdag!

Idag var det Tun på schemat = tidig morgon och frukost på fritids för lilla...men kort dag och jag jobbade bara 5.15 h, men att göra lite färre timmar må-tis är faktiskt ganska skönt. Jag hinner handla mat, fixa lite hemma och lilla får lite kortare dagar☺

Och nu tror Ni mig nog inte, men bullmamman har bakat bullar igen - det är  som terapi för mig som har lite svårt att sitta stilla. Ytterligare drygt 50 bullar och nu är frysen pinfull och då har jag ändå ätit 8 stycken och tagit med bullar till kvällens agilitykurs...japp, du läste rätt, tralalalala. Men nu ska svångremmen dras åt☺. Förresten så var det veckovägning av fetknoppen igår och han har gått ned 3 hg, hurra vad glad jag blev.

Ikväll startade som sagt vår nya agilitykurs och dessvärre vart Carros lille Digg skadad, så vi fick träna på egen hand. Byggde en klass 2 bana och det gick faktiskt helt ok, framförallt med slalom ingångarna. Nya agility-kompisar och finfina hundar bådar för ännu en rolig och lärorik kurs☺. Satan i gatan vad jag är sugen på att tävla nu...och när lilla ikväll sa att hon längtade till Kalmar och Guldagility, då värmde det gott i bullmamma-Ylva's agilityhjärta. #kalmarochguldagilityherewecome#

Nu ska jag bara hänga tvätten och sedan är det Nattinatti 😴  

Kommentarer

  1. Vilken kväll det är i kväll, precis så som jag önskar att det hade varit varje kväll, det är VARMT ute. Vi har nu kommit hem från en underbar restaurang med jätte god mat, mår jätte bra. Tror att du har blivit sjuk eftersom du bakar varje dag, du brås då inte på mig. Nu ser vi fram emot en ny solig dag. Kram från oss.

    SvaraRadera
  2. Det blir nog bara varmare och varmare för varje dag nu - då vet ni det till nästa gång ☺ att det är bättre att vänta någon vecka in i mars (sedan är det ju ett lotteri med vädret också) Ni verkar ha ätit väldigt mycket god mat och det är väl ändå halva semesterns nöje, eller hur☺. Nu ska jag och lilleman ut på vår morgonpromenaden, kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...