Undulat *2...

Godkväll!

Då var det helt plötsligt undulatbajs, frö-nedskräpning, fjädersläpp * 2...Glenny (som Vi tror att han ska få heta) har idag flyttat in hos bitska och morska, kärringa Glenna:) Nu har jag och Morven exakt en månad på oss att få tyst på gapiga Glenna...har aldrig varit med om maken till uppkäftigare liten käring, men ändå så himla fjäskig och personlig. Glenna flög ju som sagt in i ett fönster på nyårsafton och detta kanske medförde en liten störning i pallet, vad vet jag.

Nu har Vi idag alltså varit i Djuraffären och inhandlat en liten grå-aktig försynt (än så länge) 5-månaders kille, som VI HOPPAS ska lugna ner Glenna. Han har redan fått lite tjuvnyp och det första hon gjorde var att sätta foten rakt på bröstet...vänta bara tills Glenny har växt till sig, för då sätts Glenna på plats:) Nu håller Vi tummar & tår att denna lilla idè ska gå vägen.

Jag och lilla har idag även varit och klappat de små kattungarna och behöver jag säga att lilla blev överförtjust...vågar liksom inte tjata mera på F i nuläget...lite taskig "timing", när jag nu skaffat ytterligare en fågel. Har elva veckor på mig, sedan ska de avvecklas från Maya.

Att Vi har plockat smultron idag...i skogen är hela vägkanterna fulla av goda söta smultron. Blev en god efterrätt nu på kvällskvisten:)

Nu har visst F kommit hem...blir väl att växla några ord innan sängen kallar...
Kram!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...