Kliande bölder...

Godkväll!

Startade dagen med att lämna lilla på dagis och därefter åkte jag å F till Höken för att fixa lite efter målarna. Målarna får högsta betyg och Höken-Kröken bara lyser...verkligen fint och det är en fröjd att stå och titta på vårt fina hyreshus:)

Mötte sedan upp Niclas och Karin för en god lunch på Harry`s innan det åter var dax att hämta lilla på dagis. Väl hemma blev det lite fika och ombyte innan mormor å morfar hämtade Agnes som skulle få vara med på Emil å Cajsas skolavslutning. Jag och F passade på att  gå 5:an och sedan var det redan time att börja med kvällsmaten. En glad liten Morvel kom sedan hem lagom till mina "kvällsmatsbiffar":)

Agnes har kliat sig som en tok i "skolta" (som vi kallar huvudet:)) och jag trodde ett tag att det var löss...men när jag sedan tog en titt i skolta, så var det riktiga bölder efter myggbett som hon troligen fått efter dagisutflykten. Hon kunde själv inte förstå då "kapikongen" hade varit på hela tiden...vad gulligt, kapikongen, tänk ibland är det svårt att hålla sig för skratt:)
Skatten sa "ja har viftat bort så gott det gick, men det var en liten öppning i kapikongen och där smet myggorna in...lilla Morven, hon har då utläggningar till det mesta:)

Godnatt!

Kommentarer

  1. Stackarn, det är inte alltid som kapikongen hjälper.
    kram H

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...