Elephant Jungle Trekking...

God kväll i stugan!

Nu har jag äntligen fått internet för ytterligare 10 timmar:)

Idag har det varit mulet och endast 33 grader... Fredrik har inte svettats:)
och vid 5- snåret kom ett ordentligt skyfall som varade i en kvart ungefär. Ikväll har det varit en riktig behaglig temperatur. Agnes har inte vilat någon middag, så hon slocknade nog redan vid halv åtta. Efter min sedvanliga pannkaka, så gick jag tillbaka till rummet, menas Frädriksson har gått och tagit en massage.

Åter till dagens strappats som var en elefant trekking, var en upplevelse som heta duga. Vi fick alla tre plats i en och samma "korg" (trångt blev det) och elefantföraren satt bakom öronen. Sedan bar det raka vägen ut i djungeln. Jag tyckte det var riktigt häftigt, men Frädriksson vart lite gagg...(de första 10 minuterna satt jag bara och skratta, medan Fredrik höll sig krampaktigt fast) Jag ska sätta in lite bilder när herr`n kommer tillbaka. När man kom fram till en liten flod så drog "hon" in vatten i snabeln och sprutade ut (precis som på film) och det var en så häftig känsla att sitta i den där korgen som guppade på ganska bra.

Väl framme köpte man bananer och matade våran "lilla" elefant, detta tyckte Agnes var roligt. Efter ridningen så sa hon att "det är roligare att rida på Juwel" men frågade om vi kunde åka dit imorgon igen:)

Jag måste nog ändå tillägga att elefanterna har nog det bäst i det fria, tyckte faktiskt lita synd om dem och ändå gynnar man det. Häftigt var det i allafall.

Hoppas att allt är bra hemma!
Kram så länge...

Kommentarer

  1. Ja här är allt bra vi är i Smögen nu.
    Be Frädriksson kolla sms på sin telefon
    det är klart med euron nu.
    Sture

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...