Logistik och skön hemmakväll...

Hej Tisdag!

Idag har jag varit i Vinninga-skolan för första gången...goa barn och trevlig personal, dock inte i klass med min nya favorit -Tun:) Tyvärr gör jag sista veckan på mitt "lilla mini-vikariat", men det kan kanske bli fler tillfällen (hoppas jag:))

Eftersom vi inte har någon köksansvarig på klubben, så är vi i styrelsen "utsedda" att sköta inköpen så länge. Och vilken tur att jag och Erika lyckades synka våra schema idag, tralalalala...är så glad att det fungerar bra med lilla på fritids annars hade vardagen varit svår att pussla ihop.

Imorgon ska/hoppas jag på simträning för både mig och lilla - äntligen...känns som en evighet sedan sist.
Förresten så försöker jag följa nyheterna så mycket det bara går, när nu Löfven sträcker ut sina armar åt alla håll och kanter...ett samarbete med MP verkar vara i sin ordning eller? Vet att både C och FP har stängt dörren och det känns bra, för då splittras hela vår allians.
Jag läste ett så bra inlägg, där man verkligen undrar hur Vi tänker??? Majoriteten ville nog egentligen inte haft ett maktskifte utan en fortsatt allians som styr vårt land. Men, Vi (iaf 13%) är inte nöjda med integrationspolitiken och det syntes ju tydligt vilket parti som fick ta den smällen, grrrrr. Bara att be till högre makter att S inte inleder ett samarbete med V, för då lär inte företag/entreprenörer vara någon hit och alla dessa skit-bidrag högt och lågt kommer bara eskalera. Jag hoppas på ett omval, men det lär väl aldrig hända. Nog med detta, även fast politikens intresse har växt lite mer och mer åren.

Nu en dusch (har faktiskt sprungit en liten sväng:)) och sedan en kväll i soffan med tv och mackor...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...