Långdag, fåtölj och städ...

Godkväll Onsdag!

Idag, denna onsdag den 4/9, går till historien - Ylva glömde sin mobil hemma...vilken panik och frustration, hahaha. Tänk Er, jag är ifrån min telefonen i hela 12 h och 15 min...

Torsdagar (och även onsdagar) blir en riktig låååångdag...tur att man gillar sitt jobb:) har nog lärt mig (nästan) alla namn och räknar som en gnu - 6:ans matte kräver lite repetition. Gulliga barn och trevliga lärare, ja lantskolor blir lite speciella.

Idag körde lilla "sin" första långdag på fritids och trivs som fisken i vattnet...och det värmer i mamma Ylvas ♡. Efter skola/fritids lämnade jag av henne på dansen och åkte till Hjertis. Det krävs lite logistik emellanåt och tiden räcker (nu) dåligt till för (egen) träning...men eftersom jag har världens bästaste Lilleman, så går jag gladeligen (nooooot) upp 04.45 och motionerar oss båda. Har dock tagit det lite lugnt med träningen, eftersom bacillen fortfarande hänger sig fast, grrrr

Idag har F fått en försenad födelsedagspresent/ tidig julklapp i form av en fåtölj... nubehöverviinteträngasisoffanfördärkommerhanintehållatillmera

Imorgon är det fredag och vi har inget städ - gulp! Städ-Anneli har blivit sjuk...så idag har F dammsugit (läs;"jag gjorde vågen":)) och jag har tvättat av toaletterna. Man har allt blivit bortskämd med Städ-Anneli som håller ställningarna här hemma...
Imorgon kväll ska jag och Morven köra egen-hemma-mys-kväll♡ och det längtar jag efter...F ska gå på kräftskiva...lördag & söndag har jag och lilleman egentid i form av agilitytävling i Tidaholm med alla goa agility-freak.

Godnatt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...