Porslinstand eller guldtand...

Hej Fredag!

Nu är jag hemma från Janne Tanddragare som gjort ett riktigt hästjobb med min onda tand:) Tur att det finns hjälp och nu har jag en tillfällig fyllnad som ska sitta i till i början av augusti. Jag får äta i måttliga mängder...nä skämt å sido, ska tugga försiktigt med högersidan och vilken tur att man då har en full mundering tänder även på (än så länge) vänster sida. Lossar fyllningen är det bara att dra till Janne och lägga i ny. Nu har det rengjorts och förhoppningen är att inflammationen nu ska lägga, men tyvärr känns det att värken är på väg igen...fick dundertabletter av snälla Sabina och de gjorde faktiskt att jag fick sova någorlunda i natt, men dessa är mindre bra för min "lilla" buk.

När jag ska tillbaka i augusti är då frågan hur man ska bygga upp min onda halva tand...lutar och hoppas att det går att lösa problemet med att sätta dit en porslinstand eller kanske en guldtand. Det tråkiga är bara att kalaset höjer ju inte direkt värdet på en halvskruttig snart 40-årig Ylva. Usch vad det lät illa, snart 40, blä, bara 25 år till pensionär. Får kompensera det hela med att gå med ett brett högerleende och visa min fina värdefulla tand.

Nu ska jag ta tidningen, lägga mig i soffan och bara slappa...känner mig värd det:)

Kramar!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...