Körning och fönsterputs...

Godkväll i stugan!

Nu har jag precis satt ner bajlådan i soffan och där tänker jag sitta ett tag...har just putsat alla fönster i vårt "uterum". Har retat mig på dem ett tag, men blundar man så går det ganska bra:) Men nu ikväll, när jag ändå är alena och morven sover, så passade jag på.

Jag och Agnes tog en sväng till Juwel...tanken var att lilla skulle rida, men med lite tjat så fick jag min vilja igenom och Vi körde lilla Juwel en sväng. Det är som jag sagt förut, så himla kul:) Idag var Agnes ganska nöjd, för hon skötte piskan; "Ylva, säg till när jag ska slå till, så det går fortare" Jag var snabb med att rätta, Vi "petar" på lite...om det behövs. Juwels små ben gick som trumpinnar och näsborrarna var stora som tefat:)
Agnes är jätteduktig i stallet nu...hjälper till att sopa och nu fäller Juwel av hela vinterpälsen, så vi hade Juwelhår precis överallt. När vi leder in henne från hagen, så leder Morven alldeles själv. Så glad att vi får låna världens bästa läromästare.

Over and out!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...