En styck skadad Agnes...

Hej soliga torsdag!

Återigen en jättefin sommardag... som vi gillar.

Vid lunch ringer dagis och säger att Agnes har ramlat på förmiddagen och slagit i sin munn ev. oxå tänder. Efter maten blir svullnaden mera påtaglig och hon klagar att det gör ondare... min stackars morv:) Jag åker och hämtar henne direkt och hon ser ut att ha en rejäl "snus" innanför läppen och näsan samt lite av kinden på höger sida är svullet. Läppen är oxå svullen och det hade blödit (som Agnes säger) ur munnen.
Det fick bli ett besök till tandläkaren som nu har kollat och ska även ringa Trygg-Hansa. Tänderna ser ok ut nu, men man kan inte säga om de har fått sig en törn... återstår att se med andra ord. Morv-borv var så himla redig hos tandläkaren och fick en liten present av snälla tandläkaren:)

Sedan bar det raka vägen till Hjertberg för att köpa fika och jordgubbar till gamlamormor Lilly som vi skulle hälsa på. Mormor blev så glad att se oss, mest Agnes tror jag och jordgubbarna var nog efterlängtade:) Vi har nu suttit på balkongen och fikat medan Agnes har målat fina teckningar. Sitter förresten ute i bilen och sover nu, helt färdig då det inte blev någon vila på dagis:)

Jag ska lägga kotletter i marinad och sedan gå och sätta mig i solen en stund...

Hej svejs!

Kommentarer

  1. Stackars morv. Tur att det gick bra och att hon inte slog ut någon tand.
    kram T.F

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...