Blomflugor...

God kväll!

Jag har ett litet problem med de små blomflugorna... hur kan man elimenera dessa på ett bra sätt? Jag vet att de lägger sina larver i krukor med blöt jord, men i detta fall så är nästan jorden krut-torr:)
Jag vet att oxå att man kan sätta i tändstickor, men det funkar sådär... nu när jag läste på nätet så föreslog någon att man kan ha lite vatten i en (gul) skål med lite diskmedel... har satt ut skålar lite här och var och hoppas nu på lyckan att hitta dränkta blomflugor, som även kallas sorgmyggor:)

Jag och morv-borv har haft manikyr och pedikyr, så nu är Vi så vackra.

Hej svejs!

Kommentarer

  1. Kan tyvärr inte luncha i morgon. Men nästa vecka får vi ta en hej-då lunch för då är det sista veckan innan vi åker (om Agnes är ledig från dagis kan vi ta Mc Donalds). Resväskan är nu framme och avdammad. 11 dagar kvar.
    Kram H

    SvaraRadera
  2. Skit oxå... skojade bara:) Jag och Agnes är kvar på Smögen nästa vecka... Att det närmar sig med stormsteg! Det var ju inte länge sedan Du ringde och sa att resan var bokad.

    Nu ska jag kocka lite mat.
    Kram Y

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...