Sorkbesök och hönadräkt...

Hej soliga/molniga torsdag!

Då var veckans sista dagisdag avklarad och morv-borv har "äntligen" köpt sin fina utklädnad till dagisfesten, gissa om hon är stolt:) Temat ska gå i "djur på landet", så en höna som hon ska vara, kommer nog bli bra...

Passade även på att köpa med lite gotti-gott-gott från Henry`s och jag har även hunnit med att promenera 5 km... (morv-borv i vagnen och naturligtvis sin "hönadräkt" på sig:))
I morgon ska Vi besöka badhuset för sista gången denna säsong, då det stänger på söndag.

I morse när jag körde in markiserna, fick jag till min stora SKRÄCK, se en stor S O R K ligga hel och fin, men död, precis nedanför trappan vid entrèn... Herregud!, hur ska jag få bort denna förfärliga varelsen... ett litet samtal till mina kära bror, som snällt kom och forsla bort denna vidriga, snuskiga, äckliga sork... Tack snälla Ulf, för att du räddade mig:)
Våran lilla objudna gäst börjar bli mer än ansträngd, då den bajjar jättekorvar och springer och kissar i stenhaget, och nu till min förfäran, lägger en sork vid entrèn (hoppas att denna är den första och sista)
Jag funderar om jag ska sätta upp en skylt vid infarten: Hej Katten, du är inte välkommen här!

Jag hade tänkt lägga ut ett bildbevis, men skräcken tog överhanden:)

Nu ska jag gå och fixa klart morv-borv för kvällen och sedan får Vi hejja fram Sverige i semifinalen...

Hej svejs!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...