Plantering, fönsterputsning och motion...

Hej sköna söndag!

Idag har vi fått gjort massor, trots en sen start... där planteringen stod högst på agendan. Efter att vi fått dit pallkragen och börjat fylla den med jord fick det bli en extra resa till Chepy och komplettera med mera jord. Passade då även på att ta med några säckar täckbark och lägga på vid buskarna mellan oss och Conny`s.

Nu är det planterat potatis, morötter, dill, rädisor, gräslök och förståss lite olika blommor som Agnes har valt. Hon var så stolt och har gått och vattnat för fullt... var och kollade i fönstret innan hon skulle lägga sig om det hade kommit upp några blommor, gulligt va:)

Sen fick jag för mig att tvätta rutorna utvändigt på "uteplatsen", så om allt är som vanligt, så ska det regna imorgon:)

Efter kvällsmaten passade jag på att gå 5km och det var verkligen skönt i det härliga vädret. När jag nu kom hem trodde jag att både morv och F låg och sov, men icke sa nicke... morv kom så glatt och mötte mig och sa att hon hade väntat sååååå på att jag skulle komma (hon "råkade" slumra till 5 min innan kvällsmat). Det var bara att gå och duscha och sedan krama en liten morv, som somnade efter ca 30 min... De är underbara de små liven, tänk vad skulle Vi göra utan våran lilla morv:)
Nu får det bli lite tv innan det är god natt.

God kväll!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...