Sunburning och dyk - snorkling till havs...

Godmorgon Tisdag!

Visst är det Trettondagsafton idag? Aldrig något Vi har firat, men lediga dagar går väl alltid hem☺
Här är det same - same, måndag som lördag hela veckan lång, alltid bara lek och sång, tralalala
Klarblå himmel och gassande SOOOL, jag vet att jag har skrivit det förut, men jisses vilket väder vi har/har haft. Helt otroligt🌞

F & Lilla kom inte hem förrän efter 16-snåret, lite lagom trötta, men nöjda. Tyvärr hade inte sikten varit den bästa (vilket F var väl införstådd med, men de hade fått se mycket fisk, varav några lite mer ovanliga. 3 dyk vart det för Freddan och Lilla hade snorklat och fått mycket beröm (hennes simkunskaper ger henne enorm nytta samt intresset för att upptäcka som sin far☺). Hon bara väntar till hon blir 12 och får ta dykcert, så kan de dyka tillsammans. När vi kollade på fiskarna, så hade hon exakt koll på vad fiskarna heter och vilka som är giftiga - ingen hade väl väntat sig något annat heller😉
Igår blev det pizza på Bajern och jag fick i mig en hel alldeles själv, tralalala

Har sett och läst att det är en köldknäpp hemma, brrrr. När det drar sig mot -10 så börjar det kännas, men ett par och lite snö som lyser upp är väl härligt ändå⛄❄
Lilla sover ännu - det tar på en liten kropp efter en dag på havet☺

Kram❤

Kommentarer

  1. Vilka fina kort, förstår om Agnes väntar på att få ta dykcert. Hon simmar ju så bra förut och har lärt sig använda cykloper (vilket inte undertecknad lyckas med) då har hon ju också kul på en sådan utflykt. Jaaaa här är det kallt nästan -5 så det får bli gåbandet. Kan inte säga att jag gillar kyla och vinter det sägs att det ska komma mer snö till helgen, vi får se. Ni får tänka till om Sture ska ha med sig mer varma kläder när han ska hämta er men det är ju ett tag till så vädret kan ändra sig. Idag ska jag städa ordentligt hinner väl inte allt idag, är inte van. Jag ser att du har reklam för BIBBLEROOM tänka sig att där köpte jag en tröja igår. Var på stan och kollade reorna men hittade inget. I lördags när vi var i Hunnebo så hittade jag en Odd Molly tröja men tyvärr fanns den inte i min storlek så då tänkte jag att när vi kommer hem går jag till The shop och ser om de har en sådan. När jag kommer in där så har Monica (ägaren) en sådan på sig jippi tänker jag men tyvärr är min storlek slut där också, fast de har fått hem de strax före jul och är vårens modell. Då hittar hon en på nätet och råder mig att köpa där och det är från BUBBLEROOM. Så nu väntar jag att få meddelande på min telefon när jag får hämta den på Hjärtbergs. Kan rekommendera det stället de har massa med kul kläder både dyra och billigare, har tipsat Sabina för Cajsas skull, som vill ha lite ombyte. Kramar från ASD

    SvaraRadera
  2. Godmorgon☺. Blev en sen kväll igår efter att ha varit iväg på Klong Dao hos våra "gamla grannar". Ännu en kalastrevlig kväll och fantastisk solnedgång - dessa kvällar är magiska♡

    Vad kul med nya kläder och Du vet att Rydéns har också börjat med Odds Molly. Vet om den sidan sedan tidigare, då jag följer en blogg och hon bär bara kläder från Molly, tralalala
    Förstår att du längtar - nästan som julafton (igen)

    Jag tror att vi ska klara oss, då vi har en fleece och Freddan T-shirt😉. Här är det riktigt varmt - känns som det har blivit någon extra grad😂. Svetten rinner konstant...

    Igår träffade Lilla en kompis som hon träffade förra året och de kom tydligen i förgår. Blev några timmar(s) lek igår som skulle fortsätta idag☺

    Nu ska jag gå ut på en liten strandpromenad och njuta av sand-mellan-tårna. Nu har vi "bara" en vecka kvar i paradiset - vet att det kommer att kännas vemodigt, men samtidigt längtar jag så efter C & B💙💚

    Visst blev det många fina kort på Lilla samt livet under ytan - hon är precis lika galen som Freddan😉

    Kram☺

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...