Familjen Griswold...

Godmorgon Måndag!

En härlig strandpromenad rockade i gång denna dag...
#motion#sand#värme#barfota#SOL#

Freddan och Lilla åkte in till Lanta Divers vid 07.30. De åker ut på heldagstur till Koh Bida för dyk och snorkling. Jag ska ha en lugn dag här hemma☺

Igår hade Vi en sådan där galet rolig dag, med mycket skratt och 4 mer eller mindre galna familjer - en salig blandning av 8 ungar mellan 10 månader upp till 10 år. Att gå på en restaurang med denna blandning hade varit omöjligt, men i Thailand funkar det mesta, även om saneringen var ett faktum efter att Vi lämnade lunch restaurangen - man lär så länge man lever och nu vet Vi att man inte vill vara sista familjen, Family Griswold😂
Kan fortfarande bli full i skratt av alla fåniga interna skämt "don't have", "can not", "can do"...blir man galet crazy av värmen eller smälter man in i Thai-livet😲
Blir en repris på tisdag kväll, för då ska vi träffas igen - The 4 Family Griswold...

Idag har vi 10 eller rättare sagt 9 hela dagar kvar på vår semester - vi njuter av lugnet, sol, värme, bad, god mat, roliga Griswold, moppetur, shopping och bara vara dagar - listan skulle kunna göras lååång☺. Men det känns också lite i längta-hem-till-våra-godingar-tarmen♡, Lyckans att få krama om dem kan få mig alldeles tårögd. Är faktiskt liiiite jobbigt att vara ifrån dem så länge, fast jag vet att de har den bästa semestern hos bästaste extra-matte och extra-husse☺, Ni är guld värda♡
Vi alla 3 (men främst jag) känner att det blir (nog) inga fler semestrar på 4 veckor. 2 veckor är alldeles super, med avbrott från vardagen med sol och värme som Vi alla älskar - Freddan börjar bli riktigt brun♡
Familjen tvärs över poolen är ute på en "jorden runt" resa i drygt 5.5 månader - de har upplevt fantastiska platser och det lät otroligt häftigt när hon berättade om deras upptåg. Men vad sjutton, att vara borta i nästan ett halvår och hyra ut dit boende till främmande, det hade jag aldrig fixat. Men det är alltid kul med nya kontakter det får man gott av under en längre semester...
Nä, nu kallar solstolen på mig☺

Ha en fin start på 2016 års första jobbvecka...
Kram♡

Kommentarer

  1. Låter kul och skoj med lite nya människor och troligtvis skönt att se på när de små ska ha mat och underhållning i värmen. Här har vintern kommit idag, nästan -7 grader. Fick bli gåbandet tidigt på morgonen eftersom Sture skulle upp,de kör korn på lastbil härifrån idag. Nu har de åkt till Skara för att lämna papper till Wilsson, Emil vill köra. Det har även kommit lite snö, är ingen väderlek för mig med stel nacke. Idag är det tvättdag och plocka in kläder dag som gäller för mig och kanske en tur till la stadarea. Bada och tänk på mig som får frysa ute.//K ram från ASD

    SvaraRadera
  2. Nu kommer att njuta av solen och bad☺, endast ett par veckor kvar, tralalala
    Här är det varmt och skönt å inga frostsprickor eller nariga händer👍. Väntar nu på att Freddan å Lilla ska komma tillbaka efter en heldag ute till havs. Jag gör inte många knop - sitter ute på altanen och löser lite sudoko, men det är lurigt för en varm och avstängd hjärna☺.
    Tänk jag har varken tvättat eller städat på 3 veckor😨. Blir väl en omställning när vi kommer hem efter att ha levt manjanaliv i över 4 veckor och Lilla som sover till närmare 9.30. Jag ställer iaf klockan på 7.15 och brukar nästan alltid vakna innan - man vill ju inte komma ur gängorna helt😉.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...