Sol, bad och fina naglar...

Godmorgon Lördag!

Här är klockan 09.10 och då 03.10 hemma, så jag antar att Ni sover som bäst😴
Jag brukar gå upp mellan 07.20 - 07.30 för en promenad/springrunda och det njuter jag av☺. Att jogga en liten sväng i värmen gör jag så gärna - inga onda leder eller nacke och en skön värme som inbringar en mjukare kropp (om jag nu kan kalla min kylskåps-liknande kropp för mjuk). Hur som så trivs jag bättre i värmen i alla fall...

Freddan och Lilla sover fortfarande♡. Radhuset som vi bor i denna gång är kanske lite onödigt stort för oss tre, men samtidigt skönt med lite plats att hänga saker och man sitter inte varandra. Jag ska ta lite kort och visa. Frukost fixar vi själva i all enkelhet och äter sedan resterande mat ute.
Igår blev det ett efterlängtat besök på vår favorit strand - där är det så lugnt och rogivande☺. Och det bästa av allt att få komma tillbaks till "våra vänner" som blev så glada över att se oss (läs; mest Lilla som fick melonshake och blommor i håret). Här åt vi lunch och badade - är nog varmare i vattnet i år, knappt svalkande.

Hem igen och Lilla badade med sina vänner och de fick sina naglar målade (kommer hit till Sai Naam varje fredag). Lekte kurragömma och roar sig på egen hand medan vi bara slappade (blir mycket av den varan) och spelade lite kort.

Blev en sväng till Saladan och igår åt vi HotPan-stället (då vet mamsen å papsen var vi menar). Lilla är så sugen på att göra flätor och väl införstådd med slitaget på håret, men om hon så gärna vill, så ska hon få det. Jag hade velat detsamma om jag hade varit i hennes sits☺

Kramelikramen från oss 3💚💛💜

Annbrith: Hoppas att det går bra med hårbollarna? (tanken faller främst på Skit-Börje)
Du får hälsa dem att det går många ovårdade byrackor här och den utanför Lanta market liknar faktiskt Lilleman utan snorre☺. Men de är i stort behov av dusch och barbering...
Krama och klämma dem lite från oss samt många nospussar, framförallt till Börje-bus som älskar det.
Kram från oss💜

Mamma och Pappa: Jag har tagit lite extra kort vid "Salladen", så att Ni ska längta tillbaka liiiiiiite☺
Kramar från oss💛 

Kommentarer

  1. Har precis kommit från stan efter lie komplettering på Hjärtis eftersom vi ska lite julgäster i kväll. Här är det gråmulet och 9,5+ grader med lite lagom vind. Sture och Emil är i Gösslunda och jagar de andra är i Skara med sina norrlandsgäster.Jag var och tittade på skolavslutningen och det var som vanligt jätte fint med några flickor som sjöng solo, jätteduktiga samt den stora kören. Cajsa var med i kören.Ser att ni mår gott och äter god mat. Kan tänka mig att det är slapparliv som gäller. Ha det så bra nu ska jag skala potatis till jansson. Kram från ASD

    SvaraRadera
  2. Hej på Er!
    Nu gör jag ett nytt försök, förra brevet jag skrev har bara försvunnit. Här är allt bara bra Pöjka sköter sig bra som vanligt. Börje vakna 05,30 och ville ut men somnade sedan om, Cisco däremot lyfte lite på ögat och ser ut som han tänker vad ska du ute göra så här tidigt. Nu har vi haft hårvård där är det också stor skillnad Cisco jämrar sig lätt men Börje ligger stilla och ser ut att gilla att bli kammad och borstad. Nu får ni ha det så gott!
    Kram från oss på Backa

    SvaraRadera
  3. Börje har patent på att vakna tidigt😨 och jag kan just höra Cisco's jämran ända hit...de är väldigt olika☺
    Nu har vi varit inne Saladan och ätit samt gjort glasögon-affär(er). Min syn hade som sagt blivit till det bättre vilket var väntat - nu kanske jag inte behöver ha dem på huvudet för att slippa huvudvärk☺. Blev ett par Burberry samt byte av glas i ett par gamla samt mamsen's och Freddan har köpt sig ett par nya👍.
    Kram på Er😍

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...