Long Beach och glasögon-affär(er)...

Godmorgon Söndag!

Tänk vad tiden går fort och snart har Vi varit på resande fot i en vecka☺
#På#Lanta#Trivs#Vi#Så#Bra#

Startade dagen med en promenad på vår strand, Long Beach (100 m från vår dörr till stranden). Fån vårt ställe till strandens slut är det nog dryga 3 km - skön promenad och fortfarande få turister. Kanske att det kommer fler nu innan jul eller så har Thailand som resmål mattats av. Det dyker ständigt upp nya ställen och i vinter kör Fritte till Vietnam för första gången. För vår del har det ingen som helst betydelse om det är många eller få turister, Sai Naam är fullbokat, men här bor mest longstay och barnen går då i svenska skolan.
En månad är alldeles perfekt för vår del - skulle längta ihjäl oss efter våra godingar♡
Vi har ett nytt ställe/land som vi är lite småsugna på...kanske nästa jul och nyår😉
Igår kväll blev det en tur till Saladan igen och vi slog på stort med att testa ett nytt matställe - men flest matgäster har thailändarna på "Walking Street" - billigt och supergott👍
Har även gjort glasögon-affär(er), tralalala - blev mina Burberry och ett par riktigt snygga glasögon till Freddan (inga gubb-glasögon) och han gillade dem skarpt samt byte av glas i två gamla till summan av 2900 SEK. Och min syn hade blivit till det bättre som jag misstänkte☺ # nukanskejagslipperatthadempåhuvudet#
På dagen blev det en tur till Klong Dao stranden och sedan en härlig tur med moppen☺

Kramelikramen från oss💜   

Kommentarer

  1. Hej på er ska snart gå och lägga mig efter en lång dag. Startade med att gå 5 km i Råda tillsammans med Sture sedan en snabbtvätt eftersom Emil ringde på vägen hem och undrade om vi inte kunde ut på en tur med bilen, han + jag och Sture har fått våra papper klara för att vara trafiklärare och han att han får ut och köra. Nu blev det jag som fick åka med för Sture skulle tvätta vår bil, det blev en tur till Tun och flygflottiljen där han vände och körde sedan hemåt det gick jätte bra. Sedan till B-M och Christer på kaffe för att sedan åka och titta på ett nyuppfört kostall i Kyrkhagen. Därefter hem till oss och äta rester från gårdagens årliga julträff med Inge, Carina, Eva, Annbritt och Roland. Nu ska jag gå och knyta mig för att orka upp till en ny kort jobbvecka. Kram från ASD

    SvaraRadera
  2. Låter som en riktigt rolig dag med mycket upptåg. Alltid lika kul när vi får lite rapporter hemifrån☺.
    Lilla har inhandlat 2 bikini med triangel-överdel (vi försöker så gott det går att hon inte behöver överdel, men här växer plitorna i oändlig hastighet) samt 3 par thai-byxor. Nästa helg ska vi hämta våra "nya" och gamla glasögon, rättare sagt på annandagen. Jag har "förbättrat" min syn med 0.25 per öga, så nu kanske jag kan använda dem. Går för tillfället utan (så skönt) men det kan ju vara trevligt att se lite detaljer emellanåt.
    Igår kväll åt vi på "gatan" så god och billig mat. Lilla har snöat in sig på thai-pannkaka med banan och nutella.
    Kram från oss♡

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...