Moppetur, kyckling kebab och brillor...

Godmorgon Fredag!

Skrev ett l å n g t inlägg igår kväll, men det försvann visst, så surt...
Har ju all tid i världen att skriva igeeeeen, tralalala☺
Igår låg vi och softade på vår altan tills magen började att kurra - tog en sväng med moppen och stannade till på en view-point och intog en sen lunch, som idag blev fried rice * 3 (ingen ordning på tider när man har semester). Freddan hade så rätt att inom 10 min har vi ett inkommande oväder och mycket riktigt kom en rejäl åskskur som varade i dryga kvarten - men efter regn kommer solsken🌞
På kvällen tog vi oss in till Saladan och kollade in shopping(en) - undrar vilken väska det blir i år???
Jag och Lilla köpte oss varsitt par Havannais flip-flop för 35 SEK per par. Priserna börjar dock smyga upp (även om det fortfarande är relativt billigt) och det är märkbart färre turister, vilket det tydligen har varit hela hösten.

Igår köpte vi kyckling kebab på gatan - mitt inne i (lilla) Saladan går en Walking Street, där lokalbefolkningen säljer kebab, grillade majskolvar, kycklingspett och en massa annat. Jag och Lilla tog varsin banan/ananas shake och Freddan en mojito som kostade 8 SEK / 15 SEK. Fick även bli kyckling kebab som smakade så gott (den bästa maten serveras oftast på gatan☺). En normal kebab låg på 25 SEK och lite större 28 SEK, inte illa pinkat - pappsen, Du hade gillat kebaben skarpt och det fanns även goda kycklingspett som det stod Sture på😂. Här lär vi nog bli stammisar...

Kunde heller inte hålla mig ifrån brill-butiken och hittade naturligtvis ett par coola Burberry brillor som jag vill ha - konstigt att jag alltid ska hitta dyra bågar. Det är inte speciellt billigt att köpa glasögon här längre, men efter att ha googlat vad bågen kostar hemma, så vart inte priset så tokigt ändå☺. Glaset i bågen blir betydligt billigare här än hemma. Och jag är i stort behov över ny skärpa då mina är på tok för starka - än är inte den sista potatisen satt och Ylva kommer tillbaka snart, tralalala

Nu sitter jag (i skuggan) på vår altan, medan Freddan & Lilla är på massage vid stranden☺

Vi har det så gott, kramar
Freddan, Ylva & Lilla💜

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...