Dieselpumpar, manjana-stranden och nyårs-middag...

Godmorgon Onsdag!

Klarblå himmel och lite vind i seglet, det är denna onsdags-morgon-prognos🌞
Jag har tagit en strandpromenad med en spännande ljudbok i öronen, kan det bli så mycket bättre☺
Ett svalkande dopp i poolen och sitter nu på altanen och skriver till Dig...
Freddan är och handlar frukost, Lilla är insmord och städerskor på plats - Vi njuter i fulla drag♡

Igår tog vi en moppetur ner till manjana-stranden. Freddan körde en 2 h massage medan vi njöt av bad och sol.
På kvällen åkte vi till Saladan och hade under gårdagen spanat in en ny restaurang (blir lätt att man går till vinnande koncept, tralalala). Så mysigt och genuint (glömde tyvärr mobilen), men tyvärr just i detta nu, fylls ett par båtar på med petrol och efter 10 min är vi tvungna att dunsta, mer eller mindre yra i bollen😨
Gick vidare och hamnade slutligen på Lanta's pizza, som vi åt med mamma och pappa första gången vi var på Lanta☺. Andra pizzan under våra två veckor och vi njuter fortfarande av thai-maten - undrar hur många fried rice med chicken Lilla har ätit???
Har även bokat in oss på svenska restaurangen, The Frog, med en tre-rätters Nyårssupé - dyyyr, men att se Freddan sätta tänderna i en Australien Tenderleoin ska fotas, jag lovar☺
The Frog är nog Lanta's både mysigaste och dyraste hak - det ser Vi fram emot♡

Kramelikramen från oss😙 

Kommentarer

  1. Hälsa till mannekängen att badbyxorna är jätte fina. Låter gott med lite kött på nyår, hade det varit jag så hade jag varit utled på thaimat nu. Här har jag invigt den nya stekgrytan som Sture hade inhandlat på JULA, var annars är en både prisvärd och bra affär, med att steka kalkonbröstfiléer i. Ser ut att bi en god middag i kväll när Sture återkommer. Det blåser nästan storm ute, tur att jag inte ska gå någon promenad idag. Var som jag skrev ute igår och skulle köpa tyg till nya gardiner till köket men ack det var jul och nyårstängt i affären. Blev kalkonbröstfiéer på ICA istället. Har tänt i spisen men det var svårt att få eld idag men skam den som ger sig, vill ha lite värme här uppe. Nu ska dammsugaren fram så det är fint till nyår.Ha det så bra, vi hörs ASD.

    SvaraRadera
  2. Godkväll i Smögen☺
    Har precis kommit tillbaka efter en liten strandpromenad till Casuarina. Handlat lite vitaminpåsar och Freddan har inhandlat 5 badshorts - han är helnöjd med dem. Lilla har köpt 2 stycken "shorts-dressar", kort kommer imorgon😉.
    Trevligt med en ny stekgryta och jag är övertygad om att kalkonen kommer att smaka utsökt. Det blåser friska vindar här också, men varmt och skönt, runt 32 grader. Tänk jag har inte städat eller dammsugit på 2 v, nästan att jag saknar min syssla😂
    Kram från oss♡

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...