Ridning och valpkurs...

Godkväll!

Blir några korta rader och sedan förhoppningsvis nattinatti😴
Har lite svårt att varva ner efter en kurskväll, men jag ligger nerbäddad iaf.

Lillas utvecklings samtal gick så bra☆☆☆ och när hon återigen frågade om Vi inte kunde gå till Juvel, så kunde jag bara inte säga nej - ibland behövs en liten morot och belöning☺
Och jag passade på att mocka medan Lilla borsta på Juvel = känns lite sjukt att skriva det, men mockning är som avkoppling, tralalalala. Nästan att jag kan längta efter det emellanåt.
Lilla red i paddocken och nu är hon perfekt för Juvel - det så faktiskt riktigt bra ut💪

Blev dessvärre väldigt stressigt hem och iväg till valpkurs med Börje. Han kom dit mätt och med andan i halsen - inte bra, samt att Vi totalt har missat den där j**la ögon-kontakts-arbetet. Kommer så väl ihåg det med Lilleman när jag tänker tillbaka, men nu var det som bortblåst. Lilleman är en klippa och söker ofta ögonkontakt - Börje är raka motsatsen, men det ska bli ändring och nu jälar ska det jobbas ögonkontakt. Och framför allt, så måste jag skärpa till mig. Har alldeles för dålig vardagslydnad i Börje...det kan knappast bli sämre iaf, utan nu blickar vi framåt och ska bara bli bättre.
Börje verkar eller är nog av samma karaktär vad gällande lek ändå. Det går bra hemma, men noppeligen inte så fort det finns något som är roligare. Börje blir som Lilleman - godisråtta☺

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...