Hål i örat och valpkurs...

Godkväll i stugan!

Har fått gjort en hel del idag - både roliga och behövliga saker☺
Och till det sistnämda hörde att putsa fönstren utvändigt och det var i grevens tid!!!
Efter att Lilla hade åkt till skolan så städade jag av toaletterna samt dammsög och våttorka golven. Har man hund(ar, även om de nu inte fäller hår, så är det nästintill nödvändigt att dammsuga varje dag. Men våttorka gör jag bara två gånger i veckan.
Som belöning (till mig själv😉) gick jag en promenad med hundarna i fina höstvädret, helt underbart.

Väl hemma igen, så fanns ingen återvändo, utan det var bara att börja med fönstren. Hann även att lägga mig på sofflocket innan det var dags att hämta Lilla. Jag hade bokat en tid för öron-håls-tagning vid 15, så vi hann med ett besök på Åhléns innan (Lillas favvo-affär). Slog två flugor i en smäll och nu är även kalas presenter inhandlade.

Klockan 15 hade vi tid hos Annette's hår & nagelmakeri. Gick som smort och nu sitter en liten pärla med diamant brevid det andra på vänster sida. Lilla fick också beröm av Annette eftersom hon bara använder Blomdahls örhängen (äntligen fick hon höra det från nån mer än sin tjatiga mamma☺)

Ikväll har jag varit på valpkurs med skit-Börje och tro det eller ej, meeeeen träning ger färdighet och idag var han riktigt duktig. Han är dock mycket vassare än sin bror och visar tandraden till de som inte behagar den lilla skithögen...

Nu sista kiss-rundan med B och sedan Nattinatti 😴 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...