Klara för idag...

Hej igen!

Nu är Vi duschade och färdigbadade i hotellets pool - och tro det eller ej, men Ylva har varit lite lejtant till lillas stora glädje☺
Är det verkligen säkert att Du vill bada och leka med mig mamma?! (var lillas ord, stackars unge va?) Annars är det alltid F som är lekpappa, men idag körde jag all-in...man får ge och ta som sagt och utan lillas hjälp hade det aldrig funkat. Min lilla Morvborv♡ är grym och tålig när tant Ylva ska tävla, för Ni som känner mig vet hur jag kan vara när det vankas tävling☺

I hopploppet var Lilleman riktigt fin efter hinder 5 - starterna är vårt "big problem" tyvärr. Blev en kommunikations miss vid en tunnel, vilket resulterade i en 5 felare, men det var många bra saker...var ett klass 2 lopp som ligger bland de 3 bästa vi har gjort. Kan ju faktiskt tillägga att vi bara har kört klass 2 sedan slutet av april. Men tidsmässigt räcker Vi (läs Lilleman) tyvärr inte till - funkar liksom inte att börja "springa" efter 5-6 hinder.

Börje-Bus är grym och kämpar på☺. Har en helt annan mentalitet, som jag önskar och hoppas ska kunna vara till fördel i agilityn. Skarp och totalt orädd för det mesta och det gillar jag skarpt. Han är inte alls lika städad och redig som Lilleman, men jag tycker så mycket om denna lilla byracka☺

Tack till våran bästaste F♡ som fixar tält, elektronik (surf och en ny laddare som vi kan ha med oss - strömlöst) och framförallt min enda sponsor - utan din hjälp och support hade jag aldrig kunnat tävla så mycket som jag gör och framförallt äntligen fått en ny stjärna☆. Jag älskar hundarna och agilityn☺ OCH självklart min Morv & Fredda☺☺☺

Kommentarer

  1. Hoppas att ni inte har det så blåsigt som det är här på Smögen för då tror jag tältet blåser bort. Det tjuter i masterna och det dånar i huset, skönt att vara inne. Nu har vi två städdagar innan det bär hemåt och jobb efter fem V semester. Tror att det kommer att bli jobbigt att komma tillbaka till andra tider, slut på sovmornar. Fy vad hemskt. Ha det så gott och hoppas att ni får något gott i magen i kväll.

    SvaraRadera
  2. Godkväll☺. Visste att det skulle blåsa på kusten (kollade yr tidigare i veckan). Vi har haft hyffsat varmt idag, 21 grader och växlande sol/moln. Inatt hade det regnat för tältet var blött (utvändigt) imorse. Här kommer det nog inte att blåsa, men desto mer regn, tyvärr. Jag hoppas verkligen att vi hinner klart på lördag innan skit - ovädret kommer in. Låter väl kul att komma tillbaka till jobbet igeeeeen, tjabidabidoo☺. Kram och håll i hatten!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...