En hel vecka till ända...

Godkväll!

Känns som årets 'snabbaste' vecka är till ända...och vilken vecka sen; spännande, pirrig, energikrävande, ansvarstagande, känslosam och så himla rolig - helt klart den bästa veckan jag har upplevt under mina två månader i vikarie-poolen. Och det bästa av allt, är att jag har två veckor kvar på samma ställe och i samma klass:)
Och denna veckan har jag verkligen kört långa dagar och det var räääätt längesen jag jobbade en 36 h vecka...

Efter att ha hämtat skatten på skolan, så åkte vi till Hjertis för att handla lite inför morgondagen...Agnes är eld och lågor,  för imorgon kommer Ines och ska sova över.

Jag har ett litet önskemål, och det är att imorgon efter frukost, åka ner till Sandvik med min hårboll. När vi idag kom hem tog jag direkt på Snorreberg sin jacka och vi tog en långpromenad...och måste erkänna, att Vi nu börjar l ä n g t a till Thai. Jag gillar höstmörkret och (läs lite) regnrusk, men med stela och onda leder, så trivs kroppen min bättre i varmare miljöer. 

Kram!

Kommentarer

  1. Här kommer en hälsning från oss på Smögen som idag har haft besök av Eva och Torbjörn på eftermiddagsfika. Jättetrevligt, innan kvällsmaten intogs. Nu kan man säga att buken är full av diverse godsaker. Kram från ASD

    SvaraRadera
  2. Kommer följa din blogg med glädje och inlevelse. Det ska bli intressant.

    SvaraRadera
  3. Vad kul, Katarina! Och jag kommer att följa dina kommentarer med glädje och inlevelse:)

    Som Du säkert förstår, så raderas alla kommentarer som inte hör hemma och om Du nu lever ett obefriat humor-liv så är det ok, men välj då inte att följa en blogg med lite 'sjuk humor'...

    Och, du Katarina, det är aldrig för sent att ändra sig...du kanske också snart finner lite glädje i ditt liv.

    Så i fortsättningen, om Du vill läsa min blogg, så tar du dig i kragen och skärper upp Dig...

    Mvh Ylva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej ylva. Du vet inte hur jag lever och om jag har humor eller inte. Jag kan berätta för dej att jag älskar djur och hatar när man dödar eller skriver grisjävel . Det va ditt ordspråk jag ogillade. Kul att du svarar mej, men fegt av dej att du raderar kommentarer. Jag är vegan och du är en begravningskista. För jag antar att du äter gris. Säg bara förlåt att du skrev grisdjävul och lär din dotter vara snäll emot djur och att man inte säger grisdjävul eller andra nervärderade ord om djur. Det är allt.

      Radera
    2. Hej igen, min nya vän!

      Jag har ingen större lust att sätta mig in i ditt liv och Du får gärna fortsätta att följa mitt liv . Meeen, Katarina, min lilla vän om det nu är så att Du väljer att följa min blogg, så gäller följande:

      Du har inga som helst rättigheter att kommentera VAD jag/Vi äter eller vilket ordspråk jag använder...

      Jag älskar också djur...

      Jag äter gris, nöt och kyckling och om Du väljer bort det så är det ditt val...

      Jag kan skriva grisjävel, byracka, kärringjävel...för jag skriver precis vad jag känner för.

      Och sist, men inte minst...jag säger aldrig förlåt eller ber om ursäkt på MIN egen blogg...

      Nu är valet ditt! Antingen läser Du min blogg OM den verkligen intresserar Dig och skriver en trevlig kommentar eller skriv inget...och alternativ två är att Du ALDRIG mer visar ditt avtryck på min blogg.
      Jag har "ganska" många läsare per dag och det är ju synd om jag ska ta bort kommenarsfältet helt och hållet, eller hur?

      Angående min dotter, så är hon en tuff tjej i samma kaliber som sin mamma och feg, det är det sista jag är, men kommer en enda kränkande kommentar till, så raderas Du omgående.

      Ps) Var glad att jag har valt bort att skriva vad jag kallar de som är veganer...

      Nästa gång hoppas jag att få skriva några trevliga rader till Dig, min nya vän Katarina.

      Ha en fortsatt trevlig helg, för det ska jag ha!

      Radera
  4. Det enda jag vill Ylva är att du respekterar djuren och inte kallar dom för nervärderande ord. Det är allt. Jag läser inte din blogg för det intresserar mej inte. Men jag är en aktiv djurvän och jag blev ledsen och arg av det du skrev om grisen. Den hade ju precis dött! Kan du förstå mej?

    SvaraRadera
  5. Men gud. Förlåt Ylva. Helt plötsligt förstår jag vem du är och varför du skriver så fula ord. Du bor på landet! Bondlurk heter det väl? Ni brukar ju uttrycka er så. Förlåt, du förstår ju inte bättre. Men en avskedskram kan jag skick dej och jag är så ledsen för att jag bad dej om något så svårt. men så värst många följare har du väl ändå inte.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...