Regnig Söndag...

Hej på Dig!

Åter en seg start på denna söndag som i allfall började med uppehåll, men vid lunch övergick till regn "igen":)
Gårdagen spenderades med bästa fam.Ekholm och Vi hade en trevlig dag med utflykt till Karlsborg. Därefter blev vi kvar i soliga Vinninga och grillade bla. wienerkorv (första gången jag testade denna röle-böle med svängdörrar:)) som fick högsta betyg...fast vi stoppat och ätit en massa gott hela dagen gick det med lätthet ned tre korvar och en massa grillade marshmallow. Klanen Carlsson-Djerf tackar för en mycket trevlig heldag och kväll/natt!

Idag var ett enda måste på listan, nämligen att klippa gräset (jag vet att det är mycket tjat om denna stackars gräsmatta, men man vill ju inte gärna att mattan ska likna en beteshage:))
Sen läggdags=sen frukost...var desvärre inte ute och började förrän vid lunch och jag fick klippt klart om än lite blöt av regnet:) Lika bra att ta "springrundan", när jag ändå var igång...
Så nu sitter jag skönt i soffan och skriver till Dig, medan lilla kollar på Snövit och F ligger brevid och sover...

Imorgon fyller fina Karin 15 bast och Vi ska dit på kvällen för att fira henne och Anna som fyller måndagen därpå. På tisdag fyller Cajsis tvåsiffrigt och blir hela 10 år...stora tjejen med andar ord. Imorgon är det bara två veckor till världens bästa gulligaste Morv fyller 5 år och ja, juli och framför allt augusti är verkligen fullspäckade med födelsedagar:)

Om en vecka, alltså nästa söndagmorgon för att vara exakt åker jag, lilla, Sabina och Cajsis till Stockholm. ska bli jättekul- Vi längtar!

På återseende,
många kramar!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...