Härlig sommardag...

Godkväll i sommar-Sverige!

Vilken härlig söndag (känns som man jublar och upprepar sig varje dag, gällande vädret och värmen.)) Ja, ja  "imorse" vaknade Vi av att morven kom in till oss 10.10, jisses...efter frukost blev det i allafall bestämt att Vi och klanen Djerf skulle åka till Bobacken för lite bad och sol.
Väl där...jag kom lite på efterkälken eftersom jag bestämde mig för att springa dit..."alla" hoppade snabbt i badet (förutom fryslöken Ylva:) F skulle oxå ta sig ett dopp, men halkade dessvärre riktigt ordentligt och slog i svanskotan rejält...blev en snabbvisit för F och jag fick köra hem han istället. Lite småtrist att ligga i en säng denna fina dag, men Vi andra var kvar en bra stund och njöt i värmen. Tycker så synd om min lilla krympling som efter omständigheterna mår hyffsat när han tar "min" op-tabletter:)

Agnes stannade hos Cajsa och bjöd även in sig på kvällsmat. Jag har frossat i goda Skalunda-kräftor som snälla Sabina hade kokat. Tackar och bugar, de satt som en smäck:)
När jag och F skulle gå och hämta lilla badade de i dammen och var inte speciellt spekulanta på att komma upp...galna barn är bara förnamnet. Nu på kvällskvisten kom även mamsen och papsen hem från Smögen, där de varit under veckan.

Nu sover våran lilla skatt som i morgon fyller "en hel hand"!!! Hennes födelsedag har varit det stora samtalsämnet de sista dagarna...om hon väntar, det lilla trollet:)

Godnatt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...