Lilleman briljerar...

Godkväll Lördag!

Lilla verkar helnöjd med SOL-skolan och allt vad det har inneburit☺. Freddan fick hämta upp henne, eftersom jag åkte på agilitytävling.

När jag kom fram till Vänersborg, så öste regnet ner = det är räva😣. Satt kvar i bilen in i det sista och övervägde ett par gånger att vända hemåt igen - men efter regn kommer solsken och klass 2 kunde äntligen börja.
Lilleman var anmäld till 3 lopp, men de två hopploppen, hade jag mest förhoppningar på. Agility startar och han gör ett grymt lopp, men tyvärr en 5:a på balansen (kontaktfältet) och slutar på en 6:e plats - hade annars slutat på en 2:a plats, liiiite surt.
I första hopploppet slarvar han och går ur näst sista porten i slalomet. Detta ska han bara ta, men ibland fuskar han🖕. Jag brukar inte ta om slalom, men idag väljer jag att göra det och han går som en klocka. I sista hopploppet går han så jävla fint, duktiga Lilleman💙 och sätter ett nollat lopp till hyfsad tid. Han kan inte mäta sig i toppen ännu, men Vi är på G och Ni kommer att få en match, jag lovar🙌. Han slutar på en 6:e plats här också. Lillemans utveckling är grym och han går så himmelens fint och jag är så stolt över denna fantastiska hund - vilken resa Vi har gjort/gör ihop, helt amazing🤗
Äntligen börjar all träning ge lite resultat, även fast det är enormt tufft och så många fina hundar.
Vi hade aldrig varit där Vi är om inte agility-master-Carro hade coachat oss, all cred for you☺

Ps) kolla in denna fina puff💛. Kanske en till, tralalala

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...