Utökade kontakter...

Hej där hemma!

Igår var det lite tomt på blogg-fronten och jag hoppas verkligen att Ni har varit inne flera gånger och saknat mina inlägg...

But, now I'm back again☺. Igår tog vi en pool-dag och en massa svalkande dopp - solen var hot, tralalalalala
Lilla hängde med sin vän och de var nere på stranden för att få sina naglar fina och målade till Happy New Year!
Vi åt även kvällsmat ihop uppe vid gatan på ett nytt ställe. Tänk att i år har vi knappt varit inne i Saladan och känner heller inget trängande behov...det där med att pruta har jag nästan ledsnat på, tro det eller ej. Första gången i Thailand var jag som en igel och nu tycker jag mest att det bara är jobbigt.

Vi har inte ens varit i Old town ännu och det har redan gått 2 v, opps vad tiden går fort...tur att Vi har 2 v kvar. Ett måste är väl ändå någon ytterligare bröstmugg till mig och Annbrith☺.

I år har vi fått dille på vårt nya ställe, manjana-stället och idag fick det bli ytterligare en sväng dit. En liten restaurang med personal som rör sig i slowmotion och verkligen tar dagen som den kommer - ett riktigt härligt och avslappnande ställe. Inga skrikiga och gastande ungar (på klong dao kryllar det av dem😬) och idag kom personalen nästan och mötte oss - de har blivit helt betuttade i lilla. Thailändare är otroligt gulliga mot barn♡
Idag fick vi bli kvar 2 h extra eftersom det kom en rejäl regnskur (vädret är lite si och så, men det är inte så farligt, för med en stekande sol dagarna i ända, tar enormt mycket energi och ork) hur som, när regnet började, så vart plötsligt hela (lilla) restaurangen full och vi blev sittande bredvid två amerikanare - åh, vilken tur att min svengelska är så bra, tralalalalala. Och det roliga, min bästa kusin-vitamin, var att de kom från Kalifornien och den ena killen var lik Jason, men 3 nummer större. Och jag sa att du var gift med en amerikanare och att du hade hand om turridning på stranden. De visste nog vilket ställe det var, häftigt va☺. Efter ett tag frågade de vad vi jobbade med - F berättade om sitt jobb en stund och sedan gick lotten över till de båda grabbarna, som båda jobbade på Google och F blev imponerad och undra om någon av dem jobbade med "förarlösa Google-bilar" (ja, Ylva satt som ett frågetecken om någon undrar) och den ena killen var en av de 200 som jobbar med forskningen runt denna förarlösa bil. Wow, det var riktigt coolt och vi fick se små video-snuttar. Och på en bild satt "de" tillsammans med David Hasselhoff...förresten så berättade INTE jag om mitt lilla poolen-vikariat, hahaha. Helt otroligt vad mycket intressanta folk man träffar - imorgon kanske Vi träffar kung Karl Gustaf, vad vet jag😉

Blev visst lite långt inlägg, men innan Vi säger hej då, så måste jag bara säga en sak till...
I förgår (tror jag att det var) när vi åkte hem från manjana-stället (vi har nu kört 23 mil med vår moppe) så hade jag ett gäng med bananer kvar i en prasslade påse liggande på mitt ben över strand-bagen - och som Ni vet, så finns det apor lite här och var...ju längre ner man kommer ju fler hungriga apor som sitter och lurpassar. Nåväl så fick lilla se en liten apa vid vägen och då kom jag på det finurliga att Vi ger hen en av bananerna - sagt och gjort så stannade vi och jag skulle just till att plocka upp en banan när hen kom emot mig och herrejävlar vad jag blev rädd...och helt plötsligt var hela familjen nere. Jag tjoade som en galning;"Köööööör, köööööööööööör" och så tappade jag hela påsen med bananer. Apfamiljen blev nog glada i alla fall☺.

Nu ska vi gå och äta igeeeeen, kram från oss!

Kommentarer

  1. Kul att höra ifrån er, har saknat det. Nu är Agnes klar för nyårsfesten bara det inte lossnar med allt badande men vad gör det när det finns massor med ställen de målar naglar på. Här är det bra pappsen har åkt hem igår (söndag)och kommer åter på tisdag. Jag har passat på att städa det blir skräpigt och sotigt runt kaminen som vi eldar jätte mycket i. Veden är nästan slut så Sture får ta med mer hemifrån, tur att det finns torr ved att hämta. Nu är det plusgrader, så den lilla snön som fanns töar bort. Kör försiktigt med moppen så hörs vi.//ASD

    SvaraRadera
  2. Hej på Er! Jag har sett att det har varit rejält kallt hemma iaf - vi lär säkerligen få en dos av det när vi kommer hem, bläää. Vilken tur att agilitykurserna är i en uppvärmd hall☺. Agnes har kommandot över farten på moppen och gasar så fint, med övervakning från F såklart☺. Igår tog de en massage vid stranden, men jag stod över. Tycker det gör lite ont när de bänder och knöcklar. Vi har det bra och äter gott. Har fortfarande inte ledsnat på thaimaten efter 2 v. Vet inte hur många "chicken med cashewnötter" jag har ätit. Agnes har fått dille på sjögräs☺. Jag antar att du slapp jobba i mellandagarna det var du värd, kram från oss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har varit ledig från den 23 dec då vi åkte till Smögen och varit här hela tiden. Det verkar som jag har vilat upp mig behöver inte alls den sömnen som jag gjorde i början av ledigheten, det var behövligt efter den hösten som vi har haft på jobbet. Har idag bakat en sockerkaka som jag ska bjuda Sture på när han kommer i eftermiddag, även skrapat en trisslott men tyvärr ingen vinst. Kram ASD

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...