Dagens ros och ris...

Hej Måndag!

Sista måndagen (läs; "sista skogen-cykel-lektion") på länge - och idag rockar vädret, hallelujah
Det enda positiva med vädret är att det blåser och då står jag ut, för övrigt är det ett riktigt prutt-väder...

I morse när jag hade lämnat Morvel på hennes näst sista skoldag, så åkte jag till Kartåsen med hela bagaget fullt av skräp. Och där kommer jag bara på att "kolla upp morgondagens spruttid" och opps, den var visst den 1 december, bajs!!! Jag körde en fuling och åkte till ÅVC och smet in till världens bästa distriktsköterskor - "självklart hjälper Vi dig, Ylva" Jo, man Tackar och bugar!
Så idag får Ni dagens ros♧

Och dagens ris får gå till apoteket, som vägrar ge Ylva en av alla hennes favoriter -  (läs; "receptet löpte ut 2 dgr innan") jag vet att regler är till för att följas, men det finns alltid undantag:) så eftersom jag ändå skulle till hospitalet, så gick jag till IBD samtidigt och de är alltid så gulliga och får också dagens ros♧

I eftermiddag ska vi klippa oss och jag blev så sugen på att härma efter höjdhopps-Kajsa's friss (kollade in den under nobelfesten) den var riktigt cool och hon hade även blekt hela barret...det skulle jag också behöva för nu har jag upptäckt fler(a) vita hårstrån vid öronen. Har plockat bort dem med pincett och lär fortsätta, tralalalalala
#vågavägravitahårstånidetröda#

Har precis målat naglarna med ett speciellt gele-nagellack, utan härdning och ska hålla i sig upp till en vecka. Jag återkommer med betygsättning:)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...