Jo, man Tackar...

Godkväll!

Passar "på" att skriva ett liten hälsning från vårt lilla turk-plan som tar oss från Landvetter till Istanbul...

Vart ska jag börja...jo, vid incheckningen så fick vi våra sittplatser till både Istanbul och Bangkok - och helt otippat så hamnade vi  naturligtvis längst bak, bläää. Motorerna går på högvarv och mitt ljud till entertainments fungerar icke, tralalalalala #vilkenturattdetbaraärenflightpå3.5h#

Och vid incheckningen så såg jag en robust kvinna, troligtvis turkaktig och självklart sitter hon granne med mig - käften går i ett off course #motorernaskyddarmotturkspråket#

Ps) maten var helt ok och det är gratis dricka...F är redan invalido och jag ska snart byta till en mera passande t-shirt:)

Kram från tripp-trapp-trull♡

Uppdatering; Nu landar vi strax i BKK och ska sedan vidare med ett inrikesflyg till Krabi. Lång flygresa med so far so good:)
Då var Vi på thai-mark igeeeeen och ska alldeles strax gå av och supa in varm och skön värme...
Här är klockan nu 15.04 och 6 h före svenne-tid.

Då är Vi incheckade, mätta (läs; lite McDonalds efter all äcklig flygmat) och sitter nu redo att boarda sista flighten till Krabi. Sedan väntar en 1.5 - 2 h transfer med Puh inkluderat 2 färjor i n n a n vi äntligen är framme vid vår lgh 205☺

Sitter nu i bilen och väntar på att åka på första färjan - kolmörkt ute och nästa år ska tydligen bron vara klar:) Då mamsen å papsen - blir det andra bullar, tralalalalala

Vi har nu varit på resande fot i ett dygn, men det har faktiskt gått riktigt bra trots lite förseningar:)
Och jag överdriver inte när jag säger att det ska bli rätt skönt att krypa ner i en säng nu...
F som dessvärre aldrig får helt ledigt, ska fixa med internet när vi kommer till lägenheten och då hoppas jag kunna skicka detta inlägg:) Tur att Vi har F som fixar och donar med det mesta - min å Morvel's stora "rajselajter" (som han själv kallar sig😃) Ylva kollar upp och Freddan  syr ihop säcken😉

När jag ändå har lite tid (färjan tuffar på så fint), så måste jag bara säga att det är en upplevelse i sig att besöka dessa relativt stora flygplatser...lilla's ögon är/har varit lika stora som på storöga.

Kram från tripp-trapp-trull ♡

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...