Linas Matkasse...

Godkväll Tisdag!

Igår och idag har det varit tidig morgon och jobb i Tun☺.
Också min sista dag, men man kan alltid hoppas på flera tillfällen...

Lilla har tyvärr fått vara hemma idag - luftrörskatarr och förhöjd temp, men imorgon hoppas vi på skola igen, dock ingen gympa.

Ikväll lagade vi första måltiden ur Linas Matkasse, som vi testkör denna veckan. Biff Rydberg och jag lovade att inte ha förutfattade meningar (köper alltid kött med ögonen - avskyr senor och fett). Kan bara tillägga att jag hade aldrig valt denna så kallade rostbiff.
Alla fick tugga, smaka och känna efter ut i tåspetsarna innan man fick ge sitt utlåtande...Freddan och Lilla tyckte att det var helt ok, men lite segt kött och Ylva tyckte uppriktigt sagt att det smakade bajs (ursäkta mig). Köttet var som jag befarat och hade på känn (svenskt kött och ekologiska varor), såsen med dijonsenap i smakade för mycket pepparrot, men bakpotatisen som skivades i klyftor, var bara så god👍. Jag åt alltså potatis, lök och tomater (det lär bli något gott till kvällsfikat).
Så vad blir betyget???
Om jag får säga så tror jag inte mer än en 3:a från F och A, medan Ylva ger 1+. Nu vet jag att jag är enormt kräsen och kan inte bara tugga och äta när det växer i truten.
Imorgon tar vi nya tag och provar pizza med olika tillbehör, tralalala
Som Freddan sa; "Ylva, jag visste redan från början, att detta var inget för dig"☺

Förresten så är Börje så grymt rolig att jobba med nu - han växer i sin kostym för var dag och är så rolig, jag tycker så mycket om denna lilla klump och älskar hans attityd mer och mer.
Nu står han på balansbollen utan att bli sket i byx, hurra! På fredag ska jag och Carro träna ihop (längtar☺) och det ska bli kul och se om han vågar stå på sig när fler hundar är med.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...