Papphammars hund...

Nu ska jag dela med mig om en rolig tanke som alltid pluppar upp när jag är ute med Cisco...jag kan bara inte sluta och jämföra oss med Papphammar (Gösta Ekman i filmen Morrhår & Ärtor) och hans hund, när han ska rastas i parken. Helt klart vissa likheter:)

Idag har det varit en riktig innedag, men har man utejobb så har man och efter lövkrattningen var jag helt dyngsur... Cisco var inte speciellt intresserad av att joina mig och låg så fint kvar i sin bur...han har nog med lätthet sovit bort halva dagen, så håll nu tummarna för att sömnen håller i sig i natt:)
Nu är Cisco 9½ v och har bott hos oss i ca 1½...känns som han har anpassat sig ganska bra (och även vi). Var ju helt klart en omställning och jag som har (lite) panik över smuts på golvet har verkligen fått vänja mig med både det ena och andra på golven numera...ska tillägga att jag naturligtvis dammsugar golvet varje dag. Eftersom den lilla tussen drar in diverse olika "saker" i sin yviga päls, så får han vänja sig direkt med en liten dusch efter utevistelse. Detta är väl sådär populärt, men kommer dessvärre att förbli en vana för lill-plutten. Men även om det innebär lite mera städ och Vi har små Cisco-ludd lite här och var (ska inte fälla, men jag tror det är valppälsen som släpper) så ger han så mycket tillbaka...alltid glad och pigg (då han är vaken) hur gosig som helst och det bästa han vet är att bli buren och ligga brevid oss i soffan...en riktig knähund och världens gulligaste:) Men en sak är säker och det är; så fort det är läge ska "the great balls of fire" väck...börjar redan se små tendenser till snusk på stackars leksakskatten;)

Godkväll!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...