En lyckad afton...

Hej fina och soliga tisdag!

Vilket fint höstväder (än en gång:)). Även fast jag inte tackar nej till blåst numera, så är en dag som denna helt underbar...hög luft och lite småkallt samt en massa fina löv i alla möjliga färger, mmmm vad jag gillar hösten. Man får väl en "käftsmäll" om jag säger att hösten är min favvo-årstid:). Jag är så glad att vi har fyra årstider (och hoppas det kommer förbli så oxå), även om man ibland undrar hur det kan vara möjligt med så mycket regn som bla, augusti nedbringa.

Hur som helst gårdagkvällens partaj var riktigt trevligt, så TACK bästa kusin-vitamin (och herr Perkins för den underbart goda röra som du tillagat till oss) för att du ville ordna med ett party åt mig. Även fast både mitt huvud, ögon och kropp kändes halvsega, så gav det en riktig kick att komma ut och träffa alla trevliga smink-party-personer.

Lille Cisco är riktigt krävande, men världens goaste och sötaste lilla trasa...idag var det premiär att ta med oss den lille kuben till dagis och Höken för första gången. En liten parentes att sticka emellan med är den att igår fick jag ett tips av en sminkpartygäst, att man ska ha hundvalpen i en liten låda brevid sängen om natten. Sagt och gjort, så inatt har våran lille kub legat i en flyttlåda brevid min säng...kan ju nästan liknas med när skatten skulle ligga i sin spjälsäng, vilket hon aldrig ville göra:)
Eftersom det var lite som skulle fixas innan jag och Agnes skulle åka iväg, var det bara att stiga upp 06.20 och då kan jag tillägga att det var Cisco som väckte mig och inte klockan:)
Agnes satt i bak med Cisco och underhöll han med fin-sjungande sång...efter dagisavsläpp åkte vi vidare till Höken där han fick vara med att kratta löv och kastanjer...var ju bara andra dagen med koppel, men det gick riktigt bra och efter en timma var han helt färdig och somnade som en stock i bilen på väg hem.

Nu har jag dammsugit och moppat lite golv...dammsugaren lär Cisco snabbt bli kompis med tanke på vad skräp det lilla livet drar in:) Menas han nu ligger och sover i mitt knä, passar jag på att skriva några rader till dig:)


Hej svejs!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...