Lite mera än bara en spruta...

Godkväll!

Måste erkänna att samvetet kom ikapp mig efter besöket hos doktor Burr...jag som har kallat lillplutten för svullo.
Veterinären på kliniken sa med en gång efter lite kläm och känn på lillplutten att han är för tunn!!! Vi har väl haft våra misstankar...Cisco-plutt har "bara" fått två avmaskningar och fick nu ikväll den tredje och förhoppningsvis sista...fick samtidigt en liten föreläsning om hur mamman för över maskar till sina valpar genom livmodern, ja man lär så länge man lever:)

Vi har oxå de senaste dagarna tyckt att han kliar sig en massa...tog även upp detta med veterinären och efter att ytterligare tittat igenom hud och hår, så trodde hon att det kan vara rävskabb...en kliande rysning gick igenom kroppen:), men nu har han fått första behandlingen och ska ha en till i slutet av november. Det blev som sagt "lite" mer än bara en spruta...
Visade även upp hans fula sporrar, men hon tyckte inte jag skulle operera lillplutten i första hand, eftersom en sådan operation skulle vara ganska omfattande. Har nog oxå ändrat mig lite i tankesättet kring kastrationen...en del är för och en del emot. Men det bästa för hunden själv är nog att ha bollarna kvar iaf...

Hade ju med mig bästa hjälpredan som undrade flera gånger hur ont denna stackars spruta skulle göra på Cisco...
Nu blir det lite tv innan sängen kallar...

Godnatt!

Kommentarer

  1. =)
    Hej igen,

    Ska hälsa att Irma tycker att Agnes hund är jättesöt!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...