Skit-Börje, jobb, plåster och agility...

Godkväll Bloggen!

Äntligen lite lugn efter en annars så hektisk, men väldigt rolig dag (förutom 2 bajshögar).
Var ska jag börja...
Efter morgonpromenaden med de små så ringde Broholmskolan och det blev lite jobb, så roligt☺. Väckte Lilla, som förövrigt är supertrött på morgonen😴...när jag gick upp imorse tyckte jag att det luktade äcklig Börje bajs (Cisco skulle aldrig göra något sådant) och när han dessutom inte bajsade på promenaden, börjar jag ana oråd i mossen.
Mycket riktigt en stor hög bredvid soffan, alltså denna hunden gör mig g a l e n!!! Han är så olik Lilleman på alla plan, vilken skithund, så namnet Skit-Börje är så passande...
Hade det inte varit för att han var så duktig idag, så vet då tusan, för han låg då inte på några pluspoäng. Han har gett mig många gråa hårstrån😣
Han äter dåligt, bajsar fortfarande inne, kissar när han blir glad, är vass mot karlar, tar sig ur varje bur (som inte är låst), vaknar super tidigt, men är såååå rolig att träna agility med☺ och har en helt annan energi än Lilleman.

När vi kom hem från skolan/jobbet så körde jag igång att städa av lite. Freddan och Lilla åkte till simningen och jag for till klubben med pöjka. Första agilityträningen med en liten bana för Börje - jag hoppade medvetet över gungan och slalomet. Annars fick han gå samma bana som de andra och det blev nog i alla fall 14 hinder inklusive balans, A:et och tunnlar. Han var så duktig och kunde fokusera (någorlunda) trots en massa nya hundar. Så tummen upp👍 trots en taskig start på denna dag.
Under träningen ringer Freddan och säger att Lilla har halkat/ramlat av startpallen och skrapat upp sig ganska rejält på baksida lår strax under skinkan, Lilla Morva❤. Men allt för något gott med sig och nu kanske hon inte spelar pajas på pallen någon mer gång...

Nu väntar sängen och imorgon blir det jobb igen, Nattinatti💘

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...