Skidor, skithund och lite jobb...

Hej Tisdag!

Idag vart det riktigt mulet och pruttigt väder, men vad gör det om hundra år...

Blev väckt 04.55, men lyckades att få Mr.Börje att sova 1 h till, tralalala - nästan roligt jämt☺
06.45 var Vi iaf redo och på språng inför dagens morgonpromenad och när Vi sover borta är alltid Lilleman på G (livrädd att bli lämnad). Börje är alltid redo för promenad...
Idag gick Vi bort och uppför Idre's värsta backe - här ligger riktigt fina fjällstugor. Efter 50 minuter så var vi nöjda och tillbaka igen.
Vid 08.00 försöker vi att vara klara och redo för frukost i Värdshuset. 08.55 var nog Freddan och Lilla redo och på väg ut till backen. Jag kom nog 10 min efteråt, tralalala

Åkte fram till Lillas skidskola började och sedan kände jag mig nöjd. Har handlat lite kycklingfiléer till kvällen och hämtat Lilla på skidskolan - imorgon ska de köra med stavar (det har Lilla aldrig gjort innan). Börje är med när Vi hämtar Lilla, prata om social träning, skidåkare, barnvagnar och allt annat.

Nu sitter Freddan och jobbar ett par timmar medan vi har ätit oss mätta på goda polarmackor (ett måste i fjällen☺) och vaniljhjärtan samt en stor kaffe☕.

Ps) idag har Lilleman vunnit priset som dagens skithund - vi tar med ett ägg till dem efter frukosten och de blir fullkomligt galna☺. Och skalen läggs naturligtvis i slask-hinken och dagen till ära, så har jag nog inte fått igen dörren ordentligt. När jag kommer hem så möts jag av äggskal på golvet, ostbågs påse och urslickad hundmats påse i Freddans säng😬😬😬. Och konstigt nog, så går mina misstankar mot en viss liten skithund, vid namn Lilleman - Snorbert - Snorren.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...