Härligt höstväder och hundfokus...

Godkväll Måndag!

Vips så var det måndag kväll igen och helt plötsligt 3 jobb-dagar framför mig - har faktiskt nedräkning till nästa vecka då det är lov för Lilla och (håller tummarna) förhoppningsvis bara 1 jobbdag för mig☺
Har tagit 2 dagars semester eftersom Vi (jag & skatten) åker till Danmark på simläger. Ska faktiskt bli riktigt kul, förutom den där astråkiga båtresan...

Har varit en lugn och skön helg förövrigt - igår avslutade vi bankursen med en lagom svår bana på hela 23 hinder😨...och hur mycket varvade pumpen, när Carro säger; "Ylva, sätter Du banan felfritt, så har du 5 kurser betalda"...va faan😈, det sprack redan på hinder nummer 4😱. Men Lilleman går som tåget och har man en matte som handlar dåligt så har man. Träna-träna-träna, skam den som ger sig och det är inte helt enkelt ska Ni veta, meeeeen så jäkla kul☺

Idag skjutsade jag de små liven till skolan. Handlat lite frukt och fixat undan hemma. Sprungit min lilla runda och även gått en sväng med Freddan. Och varit med Börje på valpkursen. En bra dag med andra ord☺
Nästa vecka är sista gången och sedan har vi (agilitynördarna) hyrt in oss en timma varje måndag fram till mitten av december. Ska bli superkul och jag tänker ta med båda hundarna. Egenträning och jag behöver jobba med högerslalom (vänster går galant), gungan och kontaktfält samt handling naturligtvis. Börje får köra sina linjer på raka och böjda spår. Började idag att klicka in dem på klicken (ska förhoppningsvis hjälpa till vid kontaktfälten)

Nattinatti 😴

Ps) bjuder på lite bilder från en galen Snorre...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...