Stolt över min lillebror...

God kväll!

Vilken jakt-lillebror jag har som nu i kvällsskymningen fällde en fin "udda 12-taggare" (som det heter:)). Vad stolt jag är över min lille Uffe-Puffe!!!
Mamma ringde och berättade nyheten, precis när jag kom hem från promenaden. Och det roliga var att jag gick inte långt ifrån där älgen sköts och jag hörde skottet alldeles ypperligt... lite häftigt. Vi åkte snabbt till skogen för att kolla in skogens konung. Och brevid min glada bror stod nog en ännu gladare Emil som hade fått vara med och uppleva hela jakten...

Agnes ögon var stora och det har blivit en hel del prat om älgar och "älggrytor" (och jag som hatar vilt kött, fy på mig:)) Jättekul att få vara med och se, då det inte är varje dag en fin älgtjur blir fälld i vår skog. Grattis till Ulf och Emil!

Nu måste jag skriva några rader om lilla Glenn oxå:) När vi kom hem från skogspromenaden så öppnade jag buren för att se om det fanns intresse att utforska livet utanför buren... det tog lite tid men sedan flög Glenn ut på sin första flygtur. Mellanlandade på min hand för att klättra upp mot halsen och ta sig några tjuvnyp, aj vad det gjorde ont. Hann med att lägga en liten blöt snabel på min arm och flög sedan en liten sväng igen. Det funkade bra och hon har varit ute en sväng nu på kvällskvisten oxå. Kul att hon är så tam, men får sig några smånyp om det inte passar damen i fråga.
Imorgon blir det Rackeby på förmiddagen och sedan bär det av till Djur Magasinet för att köpa mera foder och leksaker. Har blivit påmind ett par gånger idag:)
Vi är jätteglada i lilla Glenn och hoppas att hon ska trivas i sitt nya hem.

God natt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...