Vaken morv och egna kantareller...

God kväll i stugan!

I dag har det varit en ganska händelserik söndag... efter lunchen åkte jag och morven till Höken. Jag passade på att städa två trappuppgångar innan det var time för 4-årskalas hos Alicia.

Väl hemma somnade en helt utslagen morv i soffan och därav har VI nu en ganska utsövd morv som inte är speciellt spekulant på att sova:) Tur att det är en ledig dag i morgon.
F påbörjade gräsklippning medan jag gjorde kvällsmat... kom in efter en stund med en dryg liter kantareller, bra va! Jag stod just och stekte de kantarellerna vi fick av snälla mamma. Fick själv sitta lite smått dreglande och titta när F och A åt kantareller med god aptit:)

Efter maten gick jag ut och avslutade gräsklippningen och passade sedan på att promenera 2.5... sååå härligt att gå en sväng:)

I morgon finns det en hel del att göra...
Hej svejs!

Kommentarer

  1. Tänk vilken tur en del har som kan plocka egna kantareller på tomten och inte bege sig ut i skogen och leta.//ASD

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...