4-årskontroll, lektion, färdigtröskat och lunginflammation...

Hej hektiska tisdag!

Jösses vilken dag... har verkligen gått i hundraåttio från morgon till kväll:)
Efter att har lämnat lilla på dagis bar det iväg till Höken för krattning sen vidare till ÅVC och den sedvanliga B12 sprutan. Hann åka och handla lite innan jag åkte hem med lite mat till mig och F som känner sig riktigt dålig.

Iväg till dagis igen... 13.30 hade vi 4-årskontroll hos Gunilla som gick galant och med en nöjd morv:) Snabbt iväg till Höken och träffa Thörn`s hushållservice för att kolla tvättmaskin och mangel... nästa anhalt Broholmskolan och hämta kusinerna Emil och Cajsa. Snälla Sabina hade fixat god fika och Agnes fick vara kvar medan jag åkte och hade en ridlektion. Sååå kul, var inte igår man hade lektion med en duktig 10-årig tjej och en supersöt liten B-ponny, I like:)

På vägen hem ringer en mycket krasslig F som ska till jouren och "visa upp sig"... en snabb dusch och sedan hämta hem en liten morv. Tack för all Hjälp, Bina! Klockan 19.30 var morven duschad och klar, jag SKULLE bara "bädda klart" i sängen innan JAG kunde sätta ned arslet i soffan och pusta ut:) Då ringer en sjuk F och meddelar att han har lunginflammation... med penicillin och hostmedicin så hoppas vi att denna åkomma snart ska ge med sig.

GRATTIS till Pappa och Uffe-puffe som har tröskat färdigt idag, Hurra vad bra!

Glömde ju skriva om lilla kisse-miss som jag hälsade på innan jag åkte iväg till lektionen och passade då även på att gå 2.5:an... hoppas verkligen inte att min förkylning ska bli värre.

I morgon är det KSS (5-6 H), roligt... blir en liten längre dag för Agnes på dagis. Och på kvällen har F styrelsemöte kl. 18, hur i självaste f..n ska jag hinna dammsuga innan de kommer???!!! Ska göra "Ylva`s goda smörgåsar oxå"... om jag känner mig stressad, nja inte farligt.

Thing tjong flaggstång!

Kommentarer

  1. Jösses vilken dag. I dag tar jag katta, ska vattna blommor och lägga i lite gott i kylskåpet.
    Håller tummarna att det går bra på KSS.
    kram H

    SvaraRadera
  2. Tur att du är ung och rask med en sådan agenda.Stackars Fredrik,tur att han kom in vå sjukan och fick lite piller mot lunginflamationen.Eftersom Troja hade semester fick det bli mat från Italia,som vi firade att skörden var bärgad för i år med.Jätte gott.//ASD

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...