Kattvakt och kvällspromenad...

God kväll i stugan!

Nu har jag och morven det stora hedersuppdraget att sköta om Roland å Annbrith`s fina lilla kissemiss... Agnes har påmint mig ett antal gånger så jag inte skulle glömma av mig:) Idag hade Vi stora turen och katta satt och väntade på oss (hade nog hoppats att vi var några "andra") och lilla har fått klappat och matat med ett jätteleende:) "Vi ses i eftermiddag när jag har varit på dadis"

Till kvällsmat valde morven födelsedagsmat till pappa och det fick som bekant bli tacos... efter en gigantisk nachostallrik gav jag mig ut och promenerade 5:an... luften var så härligt höstig:) Jag älskar hösten... tända lite ljus, fina höstfärger och en klar kall luft.

Skulle precis kolla partiledarutfrågningen med vår kära lille Göran Hägglund, men inspelningen hängde sig så det bidde inget... kanske repris eller SVT-play.

God natt!

Kommentarer

  1. Hej Ylva!
    Välkommen hem till sverige! Hade en underbar flygning hem där våra barn framstod som små änglar jämfört med de andra som bara skrek. Kom till Arlanda vid 18.20 och gisses vad det var kallt. Längtar tillbaka när man ser alla dina härliga bilder på poolen och vår båttur! Längtar inte efter maten och restaurangen, blev fläskpannkaka idag till barnens stora förtjusning förutom Marcus som grät( han tycker inte om det). Du får säga grattis till Fredrik från oss också! (För det var idag eller hur, är inte så haj på bloggarnas värld) Det var för övrigt han som tipsade om din blogg. När vi kom hem visade det sig att våra byggare hade förstört vår steamer och vårt trappräcke bara för att de skulle ha vatten till flytspacklingen. Det verkar som varje gång man släpper in dem så fixar de en sak och sen så förstör de två, suck... Sen när vi kom till dagis hade de missuppfattat oss och trodde vi skulle börja inskolningen på Elsa idag, men efter fyra timmars sömn inatt så var jag inte upplagd för det, så vi åkte hem till huset och jag mer eller mindre tvingade Elsa att sova middag på sängen. Det hjälpte inte så mycket för nu har jag sovit 1,5 timme på soffan och ska nu vandra vidare till sängen. Hälsa Fredrik och Agnes från oss! / Kram Marie

    SvaraRadera
  2. I dag behöver du inte ta katta för jag ska ut och vattna blommorna. Kul att ni fick klappa honom den här gången.
    kram H

    SvaraRadera
  3. Men min kusin-vitamin, vi kunde väl ha vattnat blommorna.
    Blir nog ett litet besök hos Katta om jag känner morven rätt:) Det första hon frågade i morse, hur det går med katta i fall maten skulle vara slut. Hon bär sitt ansvar på "sina axlar" med andra ord:)

    Kram Y.

    SvaraRadera
  4. Hej Marie!

    Skönt att flygresan gick bra. Visst längtar man tillbaka efter värmen:) Det var en underbar vecka med sol och bad.

    Idag är vi tillbaka i vardagen, vilket oxå känns ganska bra.

    Ha det så gott och hälsa "hela" din familj!
    Kram Ylva.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...