Jordgubbar...

Hej igen!

Äntligen en liten lugn stund och sitter i fåtöljen - Lilla är hos Cajsa, Lilleman solar och Liten sover under vår säng☺ (kör en Lilleman-repris) Börje har fått en rivstart (milt sagt) och får bara "hänga på" det liv Vi lever här hos oss...

I morse blev det promenad och fin-sällskap i form av Mamsen & Valle-balle. Liten får gå små korta stunder och däremellan blir han buren. Hem och eftersom det är torsdag, så var det även dusch på schemat. Först Lilleman och Lilla satt med Liten så att han kunde kika vad som komma skall...inga problem och han var hur redig som helst.

Jag och Lilla åt äntligen lite frukost - nu går hundarna i första hand, tralalalala
Lilla jobbar med lite matte och läser, medan jag fixar med tvätten. Idag var sista städet på ett par veckor framöver. Eftersom jag ändå är hemma så kan jag gott städa själv. Betalar räkningar och sedan åker jag, lilla och de små till stan. Och idag var det dags för Liten att få åka bur i bak brevid Lilleman...Lilla tyckte allt att vi skulle ha han i knät idag också, men jag tycker att det är lika bra att börja med en gång☺. Visst lite ledsen och jag kontrar med lite "tyst med dig" annars var han hur duktig som helst och lade sig även ner.
Vid jordgubbsplockningen fick båda gå med ut och Liten är riktigt duktig, som om han inte har gjort något annat (säkert nybörjar-tur). Social till max och vill gärna hälsa - me like☺ Lilla plockade 3 liter jordgubbar, så nu är det bara att äta.

Väl hemma körde jag lite agility med Lilleman och Liten sprang brevid. Prata om störning för Lilleman. Hade gärna åkt och tränat på klubben, men där drog jag faktiskt i handbromsen och tränar hellre lite själv. Blir inte de bästaste förberedelserna inför Kalmar och Guldagilityn, men det gör ingenting, för jag är överlycklig över Liten☺

Nu väntar jag på F som är på väg hem från Gbg. Ska göra lite mat och kanske hinner vi kolla något på tv'n...att ha en Liten är ett heltidsarbete, men jag njuter av livet med en vovve till.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...