Supersylten och debut i ringen...

Godkväll i stugan!

Wow, säger jag bara - vilken dag och vilken adrenalinkick☺

Vi börjar med skatten som har haft en superhelg och klarat tält-nätterna galant. Är så stolt över Morvel💜...ringde (med lånad mobiltelefon) på lördag morgon och berättar att hon har frusit. Ajaj, så efter frukost for vi till staden för att inhandla varm sovsäck. Blev även nya spring-skor till mig och shorts på City till F.
När vi kom till Forshem var det lunch på schemat, som hade tillagats med hjälp av spritkök. Lilla blev så glad över sovsäck och sin egna mobil (kändes tryggt för mig också). På eftermiddagen var det pyssel och syltning på programmet. Helt otroligt vad mycket bra och nyttiga grejer de får göra. Idag hämtade F hem en styck trött och mycket nöjd Morvborv☺

Jag for iväg strax efter 08 med lite lätta fjärilar i magen. Lilleman fick till sin besvikelse stanna hemma. Väl framme så fick man start nummer samt visa reg.bevis och vaccinationer.
Börje är suveränt duktig och så cool...alltså den lilla hunden gillar jag väldigt mycket☺
Han skötte sig exemplariskt i ringen och fick så fin kritik. BIR och HP samt 7:e (eller 6:e) bästa valp i BIS av 30 stycken. Jag fick ordentligt blodad tand och är så nöjd med Börje...glad att jag vågade och längtar redan till nästa utställning, då även Börje's syskon ska vara med☺.

Lång dag och slutkörd Börje, kom vi hem vid 17-snåret och jag bytte hund. Och jag inte med ord beskriva Lilleman's lycka, när han hoppade in i bilen, tralalalala
Och han var grym ikväll - skråen vad bra han gick. Hans självförtroende växer och man ser hur nöjd han är, min bästaste Snorreberg☺.
Det är låååångt kvar och Vi ska hitta förtroendet även på banan, men wow, vad glad jag blir. Och all cred till agility-master-Carro som gör ett grymt jobb och coachar oss i rätt riktning👍

Nattinatti 😴

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...