Plugg, skola och lek...

 
 
Godafton Onsdag!
 
Jösses vad dagarna rinner iväg, gulp...går upp 06.00 och sedan är klockan typ 17.30, men som som man brukar säga 'dagarna går fort när man har roligt'
 
 
Lämnade A vid skolan 08.28, jo man Tackar för bra timing, men ska försöka var där 08.25. Och det bästa med att vräka sig upp 06.00 är att om mitt tids-schema går i lås har jag även dragit en sväng med dammsugaren innan Vi åker...så himla bra att det är gjort:)
 
Sen vidare till min skola och idag var det Data och Hi på schemat. Mitt arbete verkade väl ok och med några tillägg med bilder och källor så är nu arbetet iväg skickat till Björn-Håson- Larsson och jag hoppas på ett G. Har träffat mina 'nya' klasskompisar som verkade trevliga och pratiga (som jag:)). Datan är riktigt kul, men frustrerande...den kombon är som gjord för moi. Idag har jag jobbat med Clip-Art och Text-verktyg. En helt ny värld har öppnat sig för Ylva.
Imorgon är det data igen och på e.m måste jag ta tag i Sv, som är ett riktigt bajs-skitigt-askals-tråkigt ämne. Litteratur klingar lite halvdåligt i min redan dåliga hörsel och efter denna Sv-termin lär jag vara döv.
 
A har haft lekkompisen Ines är i eftermiddag och jag har gått en efterlängtad Snorre-promenad-joggingrunda. Började med jogging i 4 km och sedan promenad resten...har även börjat med lite sit-ups och har nu kommit upp i 70 st. Får väl vänta och hoppas på magrutor till vinterns resa, för nu ser den mest ut som en dubbel bulldeg.
 
Nu ska jag slänga mig i soffan för ikväll är Robin (igen) och favorit-Dallas...har längtat till kvällen avsnitt, är det normalt?!
 
 

 
 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...