Dagis, städ och badhuset...

God kväll i stugan!

I morse när man kollade ut hade våran glasgata till framfart blivit täckt av snö och nu var den HAL som en ål... tur att den är plan och med några försök var man ute på "riktig" väg:)

Efter att ha lämnat morven på dagis begav jag mig till Höken, där Uffe-Puffe redan var i full gång med att köra av den snö som kommit samt att grusa. Att städa trappuppgångarna nu, känns nästan hopplöst... gruskornen tar aldrig slut:)
Efter ansträngningen med snö och halka åkte jag å käre Bror till Konditoribageriet, för en god och välbehövlig fika. Årets första semla smakade som en dröm och slank ned på tre röda:) En mycket mysig fika, Tack bror min!

När lilla var klar på dagis åkte Vi till badhuset och hör och häpna, Vi var helt ensamma i varmbadet, hur skönt som helst... fritt fram att hoppa och leka rövare:)

Kramar i massor!

Kommentarer

  1. Ja halkan är bedrövlig. Jag for baklänges igår när jag skulle gå in i bilen. Jag hade precis öppnat dörren och föll så jag satte mig i sätet. Snacka om tur.
    Det heter inte Semla, det heter Temla som Ture Sventon sa.
    kram H

    SvaraRadera
  2. Du slår då alltid rekord...skrattar alltid åt dina kommentarsinlägg:)
    Hoppas att det gick bra med stjärta. Såg meddelandet att du inte kan ha träff i jan. Jag ska ha träff med de "andra" idag, så jag är inte jättesugen på att ha en till i jan. Tycker vi kör i feb, så kan vi fira din 39-års dag samtidigt:)

    Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...