Livets hårda skola...

Godkväll!

En trött Ylva och lilleman har precis kommit hem efter omgång:2 i Tidaholm...taggad, nervös och förväntansfull är bara förnamnet...men idag fick man smaka på livets hårda och tuffa skola och jag som hatar att misslyckas:(

Kan börja med att ösa beröm över hela anläggningen (och granne med Tidaholms-anstalten:)) superfina banor med hinder i topp och undra var dom får sina pengar ifrån ha,ha,ha. Kanske en givmild kommun, vad vet jag.

Dagens första dilemma, inget staket och fullt med hundar runt banan...roligt, men lärorikt och tyvärr bara att gilla läget. Lägg därtill 'svåraste banan ever'...men vad sjuttan, det är bara att bita i det sura äpplet och se som sååååå, att när man tävlar klass 1 kommer det alltid vara svårt. Hinder 3 sprang han vid sidan och jag min klant visade alldeles för otydligt varpå han hoppa tillbaks åt fel håll = diskad!!! Fick hoppa klart och de övriga hindren gick ok, men att bli diskad, det suuuger suuurt...tyvärr lär det inte vara sista gången och gränsen mellan att vinna och bli diskad är hårfin.

Andra klassen, hoppklassen gick något bättre och jag jobbade bättre med Snorris. Resultatet blev 10 fel och dålig placering, men iaf inte diskad.

Summan av kardemumman blir; träna, tävla, träna lite till, och tävla så mycket det går. Så lätt ger jag mig inte, även om jag är j%@ligt besviken. Godnatt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...