Glad och ledsen...

Godkväll!
 
 
Vilken kväll och vilka svängningar...å fyyy sjuttan vad jag känner mig ledsen-besviken-arg, ja listan kan göras lång.
 
Vad har jag då gjort? Jo, jag har tävlat med på hemmaplan i agility/hopp 3:e omgången i cupen. Med väldigt blandat resultat. I första klassen gick han som tåget fixa gungan galant och slalomet, efter en liten miss i ingången. Slutade på 5 fel och kom 3:a, jättekul! Men framförallt vart jag mycket nöjd med Snorris och det är huvudsaken...i hoppklassen gick han rent av så j%&la dåligt och vid hinder 8, så bara satte han sig framför hindret och v ä g r a r hoppa. Kändes så pinsamt och det var nog bland det värsta jag har varit med om. Jag lockade och gjorde allt för att han skulle 'vilja' hoppa...efter dryga 20 sekunder hoppade han äntligen och satte sig då i tunneln istället. Och då tappar Ylva behärskningen, tyvärr. Känns så himla surt och tråkigt om han inte tycker att det är kul.
 
Känns lite sådär när man är anmäld till en tävling på lördag, men jag utvärderar mer därefter och hoppas över allt annat, att han inte är uttråkad. Har tyvärr märkt tendens de sista träningarna och jag måste bli mer positiv.
 
Nu till något roligare...så hade skatten simmat kalas under kvällens träning och hon tar sig mer och mer. God natt! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...