Fokus och fokusera...

Godkväll!

Man kan nästan slita sitt hår av frustration, milt sagt...vad har jag gett mig in på?! Att det skulle vara så 'svårt' att fy en ynka liten byracka på 6.5 pannor att lyssna och lyda:) jag har garanterat fått kommunens mest egna-goa-skiter-i-och-lyssna-hund, men jag tänker då inte ge upp för jag är kommunens mest egna-har-bestämt-mig-Ylva ha,ha...

Glad var han och sugen på att hoppa var han...så länge det är på hans villkor, den lilla kinesen. Nu måste jag bara lura han och hitta vägar/upplägg så träningen blir så intressant som möjligt och det är inte så enkelt. Lade ett spår i eftermiddags och det gillar han skarpt...
Ikväll var Snorren även helt galen i Hilda och lyssnade inte alls, vilket fick resultera i öronnyp*flera och en önskan om att undanröja bollarna därbak.

Nu får det bli sängen...imorgon ska Agnes klass vara faddrar åt de nya förskolebarnen och vi måste vara där vid 8.10. Godnatt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...