Vilken helg...

 
Godkväll!
 
Jösses, vilken helg...helt slut. Idag blev det Spår, som jag aldrig har sett eller hade någon janne om hur det funkade. Först slingades vi en "ruta" ut på 60*60 m bla för att få bort eventuellt vilt och sedan lottades startordningen. Var två Tollare, två labbar, en boxer och min lille Snorre:)
 
Jag var helt fascinerad och bara stod och gapade. Fattar självklart att det är år av jobb, slit och tårar, men vilket samarbete. Jag fick vara figurant och hare ett par gånger:) Eftersom det var första gången Snorren provade detta, gjorde vi det enkelt med att en figurant gick in ca 10 m och vevade lite med sina armar. Först var lilleman lite reserverad och stannade halvvägs för att kolla om det var ok att gå till en främling. Men plutten gjorde framsteg och efter tredje slaget hoppade han in som en studsande liten har. En jättebra övning för att stärka hans självförtroende, men nog inget jag kommer att fortsätta med. Man får bara tävla bruks med renrasig, men för den delen är det inga problem att vara med och träna momenten. Hur som helst så körde vi 20 slag och sedan var Snaorren helt slut:)
 
Väl hemma tog var en varm dusch efter 5h i storskogen och sedan var det bara att hugga tag i plugget...shit, vad mycket jag har att göra.
 
Nu får det räcka för idag och nu ska jag spela lite ruzzle och wf, kramY 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ekehagens forntidsby, disco och agility...

Jobb, skola, semla(or) och carlzone...